Full version: Vad heter växten 2
Trädgårdsamatören
Jag fick så snabbt svar förra gången att jag försöker igen med en annan växt.

Violkungsljus?
malin72
om du gör bilden stor och sen sätter in den så syns det bättre smile.gif smile.gif jag tog mig friheten att göra det tongue.gif

jag kan ju inte så mycket så jag över låter svaret till proffsen men jag tycker att den ser ut som vitt kungsljus(som jag fick fröer från igår av kerstin 5-6)
Trädgårdsamatören
Tack för den tekniska hjälpen, jag nöjde mig med att lära mig hur man länkade till albumet... huh.gif

Jag har den i flera färger (gul, rosa) och den sprider sig rikligt, men är ju vacker.
malin72
jo men då kan det väl vara violkungsljus för när man googlar den så finns den ju i olika färger men det kommer snart någon som vet med säkerhet smile.gif
kerstin z5-6
Växten heter verbascum -mycket riktigt -och detta är sorten phoenicum -alltså violkungsljus -blommar något tidigare än
V chaxii album som du fick Malin
smile.gif
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 13-09-2006, 13:42)
Växten heter verbascum -mycket riktigt -och detta är sorten phoenicum -alltså violkungsljus -blommar något tidigare än
V chaxii album som du fick Malin
smile.gif

jag sa ju att du skulle få proffs hjälp snart och se........ tongue.gif

och när blommar den jag fick då...om jag nu klarar av den googlade igår och läste om sådd ojojojoj blommar den första året unsure.gif
Trädgårdsamatören
Tackar för hjälpen, igen. smile.gif
Min blommar häruppe från mitten av juli ungefär-och genom hela augusti.
kerstin z5-6
Jajjamän smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon