Full version: erfarenheter av dessa
malin72
är det någon som har dessa och kan berätta lite ang dom...svåra lätta fina mm smile.gif

kaukasisik elfenbensklocka
anagranbräcka
guldrams/sorgklocka

har någon fröer av dessa är jag intereserad då kan ni väl pma mig smile.gif smile.gif
Betty
Kaukasisik elfenbensklocka är tvåårig. Jag hade den förra året, blommade fantastiskt mycket och länge, ända till frosten. Tog tyvärr inga fröer av den.
kerstin z5-6
kaukasisik elfenbensklocka samma erf som Betty
anagranbräcka jättesöt -tyvärr har jag klippt min redan
guldrams/sorgklocka testat men tycker den var sådär ... inte riktigt min smak
Helen i Piteå Zon 5
Min erfarenhet av den kaukasiska elfenbensklockan är att den frösår sig så in i vassen rolleyes.gif den ÄR ÖVERALLT.... jag plockar fortfarande plantor efter att ha frösått och planterat den -04.
Anagrambräcka söt....
Guldramsplantor inköpta i år från Eurobulb....
Tyvärr inga frön från något.... /Helen
Mia, zon 3
Jag tycker guldramsen är jättesöt, men så är den plantan också ett "person-minne", från en rar liten farbror som jag köper växter av ibland. Tycker inte att den är svår på något sätt. Min står i ganska taskig jord, men får bra med skugga, och det gillar den.
malin72
är det ingen som har fröer eller sticklingar av någon av dessa unsure.gif unsure.gif
Eva 33c
Jag gick ut precis och tittade på mina Tellima grandiflora (anagrambräckan) och de har inte tömt sina fröer än så det kan du få av mig om du vill.
Jag har den vanliga ursprungliga formen med gröna blad. Den växer fint i lite skuggiga lägen och blommorna som ser lite halvrufsiga ut doftar jättegott. Har man väl skaffat den frösår den sig gärna men inte så det är något problem. Vill du ha fröer så PMa mig.
Mia, zon 3
Ska titta på guldramsen, men den är redan höstgul, så det är tveksamt. Men det kanske har lyckats bli nån liten bebis. Hör av mig i så fall!
malin72
CITAT (Mia @ zon 3,18-09-2006, 08:03)
Ska titta på guldramsen, men den är redan höstgul, så det är tveksamt. Men det kanske har lyckats bli nån liten bebis. Hör av mig i så fall!

ja gör det wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon