malin72
den här lilla söt nosen skulle ju min granne få men ägaren bestämde att behålla den mad.gif men hon e såååå go den lilla...kan säga att alla är upprörda på området pga att dom låtit den vara ute sen ca 8 veckor gammal sen bland det värsta dottern som fick behålla katten satte fast den på pakethållaren och cyklade ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
eftersom att den är ute söker den sig till kärlek så ...så här roligt hade jag det igår skrattade så jag vek mig

konstiga saker dom har här hm

jag kanske kan få nån...hm

hm nja det gick inte så bra men jag kämpade i många timmar laugh.gif laugh.gif
pejori
finns gott om sådana mäniskor mad.gif mad.gif
tråkigt att man inte kan göra nått åt det.... sad.gif
har en sådan liten nu med...räddad från att bli ihjälslagen mad.gif mad.gif
Kathy
Jag tror, på fullaste allvar, att människor som är elaka mot djur, dem kommer det gå mycket, mycket illa för.
Att vara elak mot djur, det gör man inte ostraffat.
cosmos
CITAT (Scrollan @ 13-09-2006, 17:01)
Jag tror, på fullaste allvar, att människor som är elaka mot djur, dem kommer det gå mycket, mycket illa för.
Att vara elak mot djur, det gör man inte ostraffat.

Det är kanske så att det redan gått väldigt illa för dom här människorna..det är deras inre plåga som dom försöker förlägga på nåt sätt!
Det är en förklaring..men inget försvar...jag har alldeles nyligen skällt ut en av våra boende..för att han skrämde iväg en liten katt!

Sen kan jag vara tillgängling och försöka ta reda på varför han jag gjorde det!
Men jag accepterar aldrig att dom gör såna saker!
ifibi
Människor som hatar katter kommer att komma tillbaka som möss i sitt nästa liv. (Faith Resnick)
malin72
jag blir galen mad.gif mad.gif jag har alltid dörren öppen på sommaren och det här hittade jag nu på köksbordet.....det blir till att sanera köket men stackars liten ja jag glömde att skriva att hon är ju dålig i magen som synes...äter väl det hon kommer åt hörde att en sa till hennes matte att hon är skitig och hon sa-ja då får jag väl ta in henne och tvätta henne(när nu det kommer att sk

vet inte vad jag ska göra jag skickar ut men hon kommer jätte kelig... mina katter fattar ingenting unsure.gif sad.gif
zaaritha
Det skulle vara "körkort", på att få ha djur!
malin72
CITAT (zaaritha @ 15-09-2006, 23:07)
Det skulle vara "körkort", på att få ha djur!

mm sant...sen sa en annan granne nåt jag verkligen tror på... att om man som barn i den åldern ca 8 inte har bättre empati för ett djur kommer den inte ha det för något levande senare i livet....
kan också säga att folk har sett dom ta katterna till havet där vi bor (som barnen säger dom älskar att bada dom simmar så fort ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ) mamman hade svarat ja men dom brukar bada våra katter då luktar dom så gott sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif
vad har dom innanför pannan mad.gif
zaaritha
Djurplågeri! J-a människor som inte kan förstå djuren! unsure.gif
Kathy
CITAT (ifibi @ 13-09-2006, 18:55)
Människor som hatar katter kommer att komma tillbaka som möss i sitt nästa liv. (Faith Resnick)

Att hata katter, eller hata djur är valfritt. Alla kan inte älska alla.
Men om man nu vet med sig att man hatar t.ex katter, så ska man inte ha med katter att göra, eller andra djur med, för den delen. sleep.gif
Kathy
CITAT (malin72 @ 15-09-2006, 23:17)
kan också säga att folk har sett dom ta katterna till havet där vi bor (som barnen säger dom älskar att bada dom simmar så fort ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ) mamman hade svarat ja men dom brukar bada våra katter då luktar dom så gott sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif

Det finns katter som faktiskt gillar att bada. wink.gif
malin72
CITAT (Scrollan @ 16-09-2006, 09:27)
CITAT (malin72 @ 15-09-2006, 23:17)
kan också säga att folk har sett dom ta katterna till havet där vi bor (som barnen säger dom älskar att bada dom simmar så fort ohmy.gif  :o  :o ) mamman hade svarat ja men dom brukar bada våra katter då luktar dom så gott sad.gif  :(  :(  :(

Det finns katter som faktiskt gillar att bada. wink.gif

absolut jag hade en katt som hoppade upp varje dag i badkaret när jag duchade som även sov under rinnande vatten kran i handfatet som han satte på själv laugh.gif laugh.gif laugh.gif
jag kanske skrev lite otydligt vad jag menade var att dom släppte i små kattungarna i havet då var dom inte många veckor gamla......
sen att dom badas hemma det säger jag inget om smile.gif meningen var att mamman är oförstående i sättet barnen behandlar dom.....
om någon skulle komma till mig och säga att dom sett mina barn hänga upp kattungarna i deras koppel så dom fick flyga...eller satte fast på cykeln eller kastar upp 6 veckors ungar högt i träd då skulle jag ta ett ordentligt snack med mina barn..... sad.gif
Kathy
CITAT (malin72 @ 16-09-2006, 11:29)
meningen var att mamman är oförstående i sättet barnen behandlar dom.....
om någon skulle komma till mig och säga att dom sett mina barn hänga upp kattungarna i deras koppel så dom fick flyga...eller satte fast på cykeln eller kastar upp 6 veckors ungar högt i träd då skulle jag ta ett ordentligt snack med mina barn..... sad.gif

Ja...jösses!! ohmy.gif sad.gif sad.gif
Ja, nu förstår jag hur du menade.
Vuxna ska lära barn att respektera djur.
catlady
Grannsämjan tycker jag kan fara åt h-lvete i den här frågan! Någon (antagligen måste det bli du tyvärr...) måste ta ett allvarligt snack med föräldrarna/grannarna och hota dem med att de måste skärpa till sig eller ge katten till någon som faktiskt kan och vill ta hand om den! mad.gif
Annars blir det till att samla bevis (foton på vanvård, vittnesmål från andra grannar osv.) och göra en polisanmälan om djurplågeri.
Theriss
CITAT (ifibi @ 13-09-2006, 18:55)
Människor som hatar katter kommer att komma tillbaka som möss i sitt nästa liv.   (Faith Resnick)

Vad är det för fel på möss ;-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon