|
Ser att det dykt upp några drömbilar i födelsedagstråden och tänkte att vi kunde starta en bil-tråd. Gärna med bilder. Din drömbil? Vad kör du för bil nu? Vad har du tidigare kört för bil?
En sån här körde jag runt i, för drygt ett år sedan:  Numera kör jag omkirng i en sån här:  Fast med tak.
Fialotta
13-09-2006, 16:33
 Här är min sommarbil.,......fast min är solrosgul
fruberglund
13-09-2006, 16:54
Fetemicra  Visste inte att det fanns såna ens. Hade en vanlig micra -94. Drog typ ingen bensin alls och var suverän när vi bodde i stan men när vi flyttade ut på landet och skulle åka motorväg så drog den helt plötsligt betydligt mer och ljudet i kupén var inget vidare i de höga hastigheterna. Ja, min drömbil är inte en Rx-8 egentligen utan en sån här:   Rx-8:an skulle ju inte sitta helt fel heller men det är egentligen mannens drömbil...fast drömbilar har han många. Själv skulle jag kunna tänka mig en sån där riktigt gammal "gansterbil". Vet inte vad de heter så nån bild kan jag inte bidra med. Men nåt liknande den vi hade på vårt bröllop, så här såg den ut. En Hudson -39:a, finns bara 1 eller 2 st i Sverige, den här äger min mans f.d. jobbarkompis.  Ja, det finns många bilar man skulle kunna tänka sig Just nu äger vi 4 bilar. Två bruksbilar och två "leksaker" vi har en Mazda 626 -93, en Mazda Rx-5 -78 (renoveringsobjekt) en Renault Megané -99 och en Mazda Rx-7 -83.
Inga från Närke
13-09-2006, 18:23
Min drömbil: http://www.saabsverige.com/main/SE/sv/mode...GON/index.shtmleller cabrioletmodellen men den är ju lite opraktisk på vintern. Vi har Saab idag 1997 års modell. Men stora drömmen om man hade råd att ha 2 bilar vore en husbil för 2 personer+en mindre bil, sort spelar ingen roll bara den passar plånboken.
Den här skulle inte göra ont...
Whiskuchi
13-09-2006, 18:36
CITAT (Inga från Närke @ 13-09-2006, 19:23) Den har vi  Underbar bil!! Våran är smoke beige (går att kolla på saabs hemsida) Andrabilen är en Suzuki Alto (som på bilden fast röd)
Kör en sån här.  Peugeot 307 kombi. Finns många läckra bilar.. Hade varit nice att ha råd med två bilar. En stor och en liten. Fick jag välja så skulle det bli:  V70 Cross country och en:  Mini Cooper
netaave
13-09-2006, 18:44
Jag åker en vanlig Volvo jag
Vi har en sån här:
forget-me-not
13-09-2006, 19:11
En sån här vore inte helt fel:  Men en sån här är väl mer rimlig att drömma om:  Fast som sjukpensionär är jag glad att jag ens har råd att äga en bil, i mitt fall en Volvo från 92.
fruberglund
13-09-2006, 20:05
Ja, fast drömma måste man ju få göra
ninnisky
13-09-2006, 20:30
Och jag drömmer om denna i silverfärg... http://www.saabsverige.com/main/SE/sv/mode...3_S/index.shtmlLite, lite närmare drömmen kändes det idag när jag fick en tvåa på besiktningen eftersom handbromsen inte tog på min nuvarande SAAB. Lätt fixat sa mannen
netaave
13-09-2006, 20:38
CITAT (ninnisky @ 13-09-2006, 21:30) Ja det är väl förmodligen bara att spänna handbromsvajern. Är gift med en mek och ett och annat snappar man väl.
Det här är min bil, vill inte byta ut mot någon annan. -96 har gått 5.900 mil.. går som en klocka, tar 0,6 i stadskörning...0,5 på landsväg Vann den på BingoLotto
Lady Hamilton
13-09-2006, 21:32
Och jag åker omkring i en sådan här numera  Skoda Octavia
Fialotta
14-09-2006, 06:03
 Kör omkring i en sån här när jag inte cabbar och den är bra när jag jobbar...lastar bra och är pålitlig
stennie
14-09-2006, 13:05
Drömbilen!!!:wub:  Sparar för fullt, ska köpa den till mig själv när jag fyller 50!
Mycket modesta drömbilar en del har. SAAB och Volvo gör väl iofs trevliga bilar, men att drömma om???? Viper & Mustanger visar ju ett visst gry och äventyrlig läggning. Vackra bilar som Alfa Romeo, Citroën C6 (kolla in den), Lamborghini, Maserati, men även nyare Bentley, Aston Martin, Jaguar kan absolut vara värda att drömma om. Men SAAB.........Nä
(Måste väl säga att jag vuxit upp i Thn så det är inget hets mot framsidan) /R
vi har haft en alfa romeo cab....
Jag har en AR cab från 1965
En sån har vi haft... en fyrtaktare
Bara motorljudet från en Saab 96 är värt ett sådant bilinnehav.
CITAT (*rolf* @ 14-09-2006, 21:46) Mycket modesta drömbilar en del har. SAAB och Volvo gör väl iofs trevliga bilar, men att drömma om???? Viper & Mustanger visar ju ett visst gry och äventyrlig läggning. Vackra bilar som Alfa Romeo, Citroën C6 (kolla in den), Lamborghini, Maserati, men även nyare Bentley, Aston Martin, Jaguar kan absolut vara värda att drömma om. Men SAAB.........Nä
(Måste väl säga att jag vuxit upp i Thn så det är inget hets mot framsidan) /R Du missade min drömbil i din uppräkning av bilar... Jag drömmer om en Ferrari Testarossa  Men en mer rimlig dröm är nog en Chevrolet Corvette Targa  Till vardags gäller vår Volvo v70...
CITAT (Castea @ 14-09-2006, 23:12) Bara motorljudet från en Saab 96 är värt ett sådant bilinnehav. :wub: Vi med har haft en Saab 96 , en grön hgv... Under några sommarmånader i början av 70-talet hade vi en Saab Monte Carlo rally, tvåtaktare!!! tror det var en 62:a ...
Här är en av mina drömbilar:   Chevrolet Impala 1959.
Drömbil...  Land Rover Defender, ja den vore kul att ha om bränslet vore gratis. kan man lasta mkt gödsel o jordsäckar o diverse maskiner bak. Men det blir nog en Peugeot 107/ Citroen C1 / Toyota Aygo. Samam bil... drar 0,46 liter/mil. jag gör 99% av mina bilresor ensam... onödogt åka stor bil då.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|