Full version: Sommar igen i Skåne
Eva i Skåne
Om det inte vore för att det blir mörkt så mycket tidigare på kvällarna och är så mycket fuktigare skulle man kunna tro det var högsommar igen wub.gif

I förmiddags gick vi en skogsrunda för att leta svamp, iklädda jeans och t-shirt. När vi var tillbaka efter lunch blev det shorts direkt och hela dagen har vi sen varit ute i solvärmen. Ljuvligt!
Nu gäller det att ta vara på dessa fina dagar och se dem som en sommarbonus smile.gif

På lördag ska vi ha födelsekalas i stugan så jag hoppas innerligt att det vackra vädret varar till dess.

Hur det gick med svampfynden? unsure.gif
Jo, på den egna tomten hade det växt upp en del sen sist, men i skogen hade det nog gått många före oss wink.gif
Alexander-VG-zon3
hela veckna här har varit varmnt å skönt med 23c i skuggan nån da .
fuktig å dimmiga nätter å varma å torra dar det är skönt med skåne wub.gif
askar
Avis blir jag...fick ju ta på mig jacka idag när vi for på stan... den har jag inte använt på tre månader.
Men det har lovats ca 20 plusgrader hit och jag ser på barometern att den går mot vackert.
RibesRubusVitis
Och i dag hade Sydsvenskan de första annonserna för årets julbord!
Berith
Det har inte bara varit varmt i Skåne, vi har haft 22-23 grader ett bra tag nu. Och över 25 dom senaste dagarna. Pust! (Ska kanske säga att tempen sitter på norrgaveln så ni inte tror att jag mäter i solen... wink.gif ) Men nätterna är kalla, bara runt 7 grader. Blir väl till att plocka in en del blommor snart så dom inte stryker med.
Rossi
Ja, där jag bor i Skåne har vi haft 24 grader varmt någon dag och de övriga har det legat mellan 20 och 23. Underbart! Igår gick jag utomhus i t-shirt och shorts vid åtta på kvällen och det var ljummet och skönt.

Det är underbart med brittsommar. (Om jag nu tillåts använda det uttrycket trots att vi inte är inne i oktober än. smile.gif )
Lars-Olof Arvids
Det är sommar i Bohuslän också, lite kallt på mornarna men omkring 23-24 grader mitt på dagen. Det fina vädret ska fortsätta över helgen och in i nästa vecka - underbart, för i helgen ska jag ut med naturskyddsföreningen och fram i veckan väntar nya florainventeringar! smile.gif

Olle
fruberglund
Samma här i småland, har varit varmt snart 1 vecka med över 20 grader och strålande sol. Men så fort solen går ner så känner man att det börjar bli höst, mycket kyligare på kvällarna.
Maria i Helsingborg
Ja, nu äter vi alla målen ute igen smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon