Annki
En kompis till mig har en mycket vacker trädgård med en knäckstensmur i grått. Stenarna är 50x25 cm. Ovanpå muren ligger en lite djupare, på ovansidan räfflad knäcksten. Dessa har börjat ge vika av ålder och nu är han på jakt efter ett sextiotal nya. Men stenfirmorna vet inte ens vad han talar om. Är det någon som kan tipsa om var man kan få tag på nya? Är mycket tacksam för alla tips! Har dessvärre ingen bild just nu, men det kan jag ordna om det behövs.
Sommartorparn
Här?
Annki
Jag tror att formen är fel, de ska nog vara rektangulära. Men jag tipsar min kompis. Tack för hjälpen!
Inga från Närke
CITAT (Annki @ 13-09-2006, 22:35)
Jag tror att formen är fel, de ska nog vara rektangulära. Men jag tipsar min kompis. Tack för hjälpen!

Om formen är rektangulär tror jag inte de kallas knäcksten. Det är de som bilden visar sitter ihop så det blir 2 st av 1 sten så att säga. Vi har jagat knäcksten själva till vår mur och det är svårt få tag i denna modellen som bilden visade. Nya kostar de mellan 30-35:-/st för en hel som då blir 2 halvor om man hittar och det har vi gjort.
Finns även ny modell som är mindre och lite högre men släta på ovansidan. De är också dyrare mellan 35-40:-/st för en hel som blir 2 halvor.
Är de rektangulära så är det nog trädgårdsplattor som de gjort muren av, de är ju mönstrade. Kan vara knäcksten under och trädgårdsplattor i övre raden möjligen.
Kan du inte ta en bild?
Annki
Tack för hjälpen! Jag kan inget om sten, men har vidarebefordrat ditt svar till min kompis. Han kanske har frågat efter fel sten då han har ringt runt. Ska åka dit och ta en bild i helgen. Jag förstår att det är svårt att tipsa på bara skriftlig beskrivning.
Ewa smålänska höglandet
titta lite ner på sidan
Annki
Tack! Den hemsidan såg lovande ut! Du kanske är en riktig spårhund? (tänkte på fotot) smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon