|
Farbror Blå
14-09-2006, 09:11
Läste lite i listorna över medlemmar och hittar många fantasifulla och roliga namn. Vilket har du som favoriinamn här?
Farbror Blå
14-09-2006, 09:19
Läs överskriften igen Pejori, det handlar alltså inte alls ompersonen bakom namnet, utan namnet i sej
netaave
14-09-2006, 09:21
CITAT (pejori @ 14-09-2006, 10:17) Tror du missuppfattat frågan där. Han ville ju att vi skulle bortse fran personerna och bara kolla vilket namn vi tyckte var bäst, finast eller hur vi tycker. Själv gillar jag blomnamn som "Forgetmenot" men också "Snöflinga" sen tycker jag "Lilla mamma" är rart och lite gulligt.
Farbror Blå
14-09-2006, 09:23
JA, Lilla Mamma ligger bra till för gulligaste namnet
CITAT (Farbror Blå @ 14-09-2006, 10:19) Läs överskriften igen Pejori, det handlar alltså inte alls ompersonen bakom namnet, utan namnet i sej ja jag vet vad du menar....du missförstog mej tror jag. jag menar att man per automatik blir glad och gillar dom namnen bäst, om det är ens vänner... just nu är det ditt namn, eftersom det är dej jag pratar med.... sen tror jag inte man kan skilja på namnet och personen..... där emot finns det många ROLIGA namn, som inte har med pesonkemi att göra....och en hel del sjuka också.....men du frågade gillar....då är det mycket svårare  mitt eget gillar jag...en tvål= hal och inte så lättfångad
Gillar bäst vet jag väl inte, men jag tycker att dom här namnen är kul: ***HAJEN STIG*** abel_kanabel amazon Anna (hon med Gandalf) AnnammA 79 sidor användarnamn bara på bokstaven A... Finns många roliga namn på de andra bokstäverna med, men det skulle nog ta en vecka att kolla igenom...
Jag gillar bäst namn som berättar något om vart man bor. Det ger en fin personlig prägel som jag lätt lägger på minnet. "Emma i Bäcka" t ex tycker jag är jättefint. Ja... nu föregår jag ju inte själv med sådant gott exempel med mitt namn här. Men i alla fall. Detta är mitt svar på frågan.
Farbror Blå
14-09-2006, 13:37
Sagosessa är också fint
andersen
14-09-2006, 13:50
Jag tycker bäst om dom som kör med ett riktigt namn.Många av nicken här låter lite för sött och barnsligt.
Lars-Olof Arvids
14-09-2006, 14:24
Tack Andersen! I början tyckte jag absolut att man skulle våga visa vem man är och stå för det man skriver. Det är förstås det bästa, men med tiden har jag fått allt större förståelse för att en del vill vara anonyma - om man trampar i klaveret känns det säkert bäst om inte för många vet vem man är. Men anonymiteten ska förstås inte missbrukas. Jag håller med Castea om att namn som säger var man bor är trevliga. Inte minst när väder och årstider diskuteras är det betydligt mer intressant om inläggen är skrivna av t ex "Norrbottens-Magdis" eller "Eva i Skåne" än av någon "Kalle" utan ortsangivelse. Olle
lilla mamma
14-09-2006, 14:31
Jag gillar gossen ruda
Jo, det är viktigt att kunna få vara anonym också om man vill, och det vill jag. Jag har ett rätt ovanligt förnamn, så jag skulle nog lätt tappa anonymiteten om jag döpte mig till mitt riktiga namn här. Men skulle jag byta nick kan jag ju alltid kalla mig "Castea i Gurkcity". Edit: Men usch, låter inte det nicket en aning... som en titel på en herrfilm...
forget-me-not
14-09-2006, 14:49
CITAT (netaave @ 14-09-2006, 10:21) Själv gillar jag blomnamn som "Forgetmenot"
Margith
14-09-2006, 14:49
De absolut bästa namnen tycker jag är namn som "Helen i Piteå Zon 5" Hon heter Helén, hon bor i trakterna runt Piteå och skulle det nu varit så att jag inte hade vetat vilken zon Piteå ligger i, så informerar hon om det också. Helt perfekt! Sen kan jag tycka att namn som Lilla mamma är jättegulliga, men till ligan över gulligaste namnet vill jag nog lägga till Gossen Ruda, Gammelnalle och Farbror Blå Pejori, Gåsis och Reserv gillar jag också, annorlunda utan att vara krystade. Sen har Pejori alldeles rätt, det är svårt att vara riktigt objektiv och inte ta hänsyn till vad du tycker om personen bakom namnet
Fialotta
14-09-2006, 14:51
Näää...va svårt...jag gillar ju jättemånga utifrån dom skriver
CITAT (Margith @ 14-09-2006, 15:49) De absolut bästa namnen tycker jag är namn som "Helen i Piteå Zon 5" Hon heter Helén, hon bor i trakterna runt Piteå och skulle det nu varit så att jag inte hade vetat vilken zon Piteå ligger i, så informerar hon om det också. Helt perfekt! Håller med dig! Och när man nu inte var så genomtänkt som Helen när man reggade sig här så tycker jag det är helt OK att göra som t.ex. du och jag med flera som använder sitt eget namn och skriver zonen i signaturen. De som vill veta ännu mer exakt får läsa profilinfon eller PMa och fråga. Fast det är ju helt OK att göra som man vill och kalla sig vad som helst, om nån vill veta mer så är det ju bara att fråga som sagt...
netaave
14-09-2006, 15:18
Gills det om man kortar lite i ändarna, på namnet alltså?
Eva i Skåne
14-09-2006, 17:06
Ett namn som tilltalar mig, utan att jag alls känner personen bakom det, är Killensomvillhagrönafingrar Lite långt är det visserligen, men det ger uttryck för vad han, och alla vi andra, önskar oss
Ophelia
14-09-2006, 17:21
Tänker inte peka ut vissa namn för "ingen nämd och ingen glömd". Däremot kan jag uppleva att jag sympatiserar mer med vissa än andra, även om jag inte alltid håller med.
anna_rispan
14-09-2006, 18:04
hmm, odla är det bästa namnet på odla!!
Smuttan
14-09-2006, 18:08
Jag skulle gärna byta mitt nick men vet inte hur jag gör....kanske måste jag ta bort och göra om allt... Skulle ju bara prova och blev kvar här
scorpan
14-09-2006, 18:26
CITAT (Smuttan @ 14-09-2006, 19:08) Jag skulle gärna byta mitt nick men vet inte hur jag gör....kanske måste jag ta bort och göra om allt... Skulle ju bara prova och blev kvar här  vad är dt eför fel på smuttan då?
Latmask
14-09-2006, 18:36
De namn jag spontant tänker på är Farbror Blå, gammelnalle, forget-me-not och anna_rispan. Det sistnämnda var det enda jag inte kunde sätta fingret på varför jag tycker om, men det sätter sig på minnet, det låter bra när man uttalar det. R:ljudet gör att det blir klös i det.
forget-me-not
14-09-2006, 19:28
CITAT (Latmask @ 14-09-2006, 19:36) De namn jag spontant tänker på är Farbror Blå, gammelnalle, forget-me-not och anna_rispan. Det sistnämnda var det enda jag inte kunde sätta fingret på varför jag tycker om, men det sätter sig på minnet, det låter bra när man uttalar det. R:ljudet gör att det blir klös i det.  Men, nu blir jag alldeles  Du är den andra personen som nämner mitt nick.
Latmask
14-09-2006, 20:20
Jag älskar den blomman och namnet på blomman, har alltid gjort det. Den väcker ömhet i mig på något sätt och när jag ser din nick så blir jag alltid lite varm inombords.
Gossen Ruda. Särskilt eftersom han har en passande avatar till.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|