Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag håller just nu på att rensa på min inglasade balkong.

Har många pelargoner som skall blir mindre in antal.

P. chu chu samt 2 olika stjärnpelissar skall bort. Samt en stor P. Lord Bute. Har klippt ner den en hel del och ha rnu många sticklingar.

Någon pelisvän som vill ha dem? Men det måste vara i Göteborgs trakten för jag vill inte skicka. Allt är för hämtninge hos mig.

Jag har ju så svårt för att bara slänga, hellre ge jag bort det.

Elisabeth
Killensomvillhagrönafingrar
Jag är klart intresserad smile.gif
Isa2000
Hej!

Jag är också intresserad, beskriv gärna lite mer! Finns det några bilder?
Isa Bilder har jag inte just nu. Har aldrig fått in här bilder och jag vill ärligt sagt just nu inte börjar med det.

Men jag skall räkna upp här vad jag gör mig av med.

Men jag väntar på svar från killensomvillhagrönafingrar (vilken lång namn)

Har en stor Lord Bute som jag började att klippa ner eftersom den hade vält annars. En P. Chu chu, en kruka med 2 olika stjärnpelargonier (Ades Elf samt Firework light pink) en pel. som inte är det jag bytte mig till men är en kraftig växande pel., på loftgången har jag en mosaik silky, en Stärnpel. Jachies speckled samt en P. Gemma.

Sticklingar har jag från Lord Bute, Mosaik silky, P. Magda samt kann ta från andra med.

Isa bor du i Göteborg?

Men innan jag bestämmer wem som får vad väntar jag på Pn från Killen somvillhagrönafingrar

Elisabeth
Nu är jag tillbaka vid datorn efter tre dagars HÅRT trädgårds arbete wub.gif

Jag har pm´at dig Elisabeth-Västkustkolonisten (Dax att fylla garaget igen biggrin.gif )
Vet att jag har rejält långt namn, men erkänn att man kommer ihåg det bara därför.

Mvh
killensomvillhagrönafingrarsomsatte50meterbegagnadoxelhäckihelgen smile.gif
Killen som vill ha gröna fingrar ( jag sa alltid att jag hade smutsiga fingerar ) PM kommer. Håller just nu på att koka chili med vinäger, socker och ättika.

Elisabeth
Rensning på balkongen blev påfyllning hos mig wub.gif

Så snäll som jag är så skall jag ner till min mor så hon får några sticklingar också smile.gif

Hela 9 nya sorter har jag fått av Elisabeth-Västkustkolonisten, det tackar och bockar jag för biggrin.gif
CITAT (Killensomvillhagrönafingrar @ 22-09-2006, 12:19)

Så snäll som jag är så skall jag ner till min mor så hon får några sticklingar också smile.gif

Hela 9 nya sorter har jag fått av Elisabeth-Västkustkolonisten, det tackar och bockar jag för biggrin.gif

Som jag sa så tycker ja ju alltid det är roligt att kunna ge bort. Och sköter du dom bara väl så hoppas jag att du och din mor har mycket glädje av dom

Och som du såg så finns mycket kvar....... Sticklingar finns det gott om.

Elisabeth
Zitrus
Hejsan!

Jag är också intresserad utav sticklingar wub.gif för den delen hela plantor med biggrin.gif

Särskillt Lord Bute
wub.gif

Bor nära Göteborg och kan lätt ta mig dit smile.gif
PM:a gärna om du vill bli av med mer!
Isa2000
Hej igen!

Jag bor i Göteborg och skulle gärna komma förbi och att hämta lite blommor och sticklingar vore jättekul! biggrin.gif

Hur kan vi komma i kontakt med varandra för detta spännande möte? smile.gif
Blomsterkisen
Här är en till som är intresserad av sticklingarna...om det finns några över?
Isa 2000 och Blomsterkissen

Nu finns det sticklingar från Lord bute (många) 2 från Magda kvar samt att jag kan klippa några från Friesdorf.

Om ni/någon av er vill ha dessa så skicka mig ett PM

Elisabeth
Zitrus
CITAT (Killensomvillhagrönafingrar @ 22-09-2006, 12:19)

Det blev påfyllning hos mig med! smile.gif Fick jättefina sticklingar som jag planterat nu! Men jag fick också höra att man inte skulle tacka för sticklingarna tongue.gif

Men fina är dom! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon