caprifol
Flyger till England i morgon bitti och läste just igenom e-mailet med bestämmelser om handbagage m m. Att det blivit strängt efter senaste "terrorattacksavvärjningen" visste jag men inte att det var så stenhårt. Inget flytande, inget i gel- eller pastaform o s v. Alltså toagrejor, sminkväska - allt måste ned i det incheckade bagaget. Och hur gör man med den obligatoriska norrbottenshjortronsylten?!! Inte vågar man lägga den i resväskan.

Givetvis är det bra med alla åtgärder som gör det säkrare men jag undrar förstås hur mycket längre tid säkerhetskontrollerna nu tar.

caprifol
AnitaO
Risken finns ju alltid att det går sönder.
Jag brukar linda in ordentligt i plast och sen i något tyg (klädesplagg, handduk) och se till att den är mitt i väskan.
Men har ju en mjuk resväska kan det vara vanskligt.
caprifol
Nähä, tydligen hade ingen flugit till England nyligen så då kan jag i stället informera Er som ev ska göra det:

Beväpna er med tålamod, läs bagageinstruktionerna MYCKET noga och ta dem på fullaste allvar - och se till att ha hela strumpor på Er...

Kontrollerna är mycket noggranna och de är stenhårda vad gäller handbagaget. Är det några cm för stort så går det inte igenom. Att resenärer ignorerat detta orsakar mycket onödig kötid. När det står att ingen kosmetika får tas med på planet - betyder det INGET. Ett läppstift kvarglömt i en jackficka åker i papperskorgen (om man inte ska fördröja kön ytterligare och skriva kuvert som det kan skickas i). Se´n tassar man igenom kontrollen i strumplästen.

Det är förstås tryggt och bra med dessa kontroller (fast tragiskt att de ska vara nödvändiga). Man önskar bara att folk kunde se till att informera sig bättre när de reser så att man skulle slippa vänta på alla som ska packa om o s v.

caprifol
LadyG
Men shit så struligt!

Vilken tur att jag inte ska dit i brådrasket. Jag har verkligen gillat London när jag varit där, men det var före Kings Cross.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon