polecat
15-09-2006, 07:12
Finns det någon på forumet som har erfarenhet av vitvarumärket Indesit?
Jag behöver införskaffa ny torktumlare och tvättmaskin och undrar om jag törs köpa ett för mig okänt märke som Indesit, jag tror att det är OnOff om säljer det.
Det är ett billigt märke som ändå har många finesser.
när jag pratade med en försäljare så sa han att det märket plus ett till... kommer inte ihåg vad det var för märke men det lät typ lite som ett tjejnamn..
han sa iaf att de var lika bra som de dyrare märkena men jag har inte testat dem själv så jag vet inte säkert..
Min son har en Indesit tvättmaskin och han är väldigt nöjd. Det är en kombimaskin med torktumlarfunktion men den funktionen använder han inte. Maskinen gör det den skall och tvättar rent. Och det är väl det viktigaste.
I England är tydligen Indesit ett stort märke och på de forum jag besöker där är folk väldigt nöjda. Det verkar som att maskinerna håller väldigt länge.
Slå till!
Pratade med en vitvaruförsäljare för 2-3 år sedan. Hon sa att så gott som alla maskiner tillverkas av tre ... sedan byter man ut små detaljer och skalet
och namnar om.
CITAT (askar @ 15-09-2006, 11:51)
Pratade med en vitvaruförsäljare för 2-3 år sedan. Hon sa att så gott som alla maskiner tillverkas av tre ... sedan byter man ut små detaljer och skalet
och namnar om.
Har hört det också, redan på 70-talet sa man så. Bosch, Zanussi och... ja, vem är den tredje? Siemens? (säg inte Electrolux, det är ju Zanussi).
Kakaduan
15-09-2006, 10:55
JAG!!!
Vi köpte en tvättmaskin och en tumlare för några veckor sedan och det funkar bra. Man fick mycket mer kapacitet för mindre pengar. Vi köpte på OnOff.
När jag frågade sade säljaren att det är det tidigare brittiska märket Kenny som numera gör Indesit, så vi vågade oss på detta lite okända märke.
Det enda trista var att två veckor efter vårt köp har de nu ett ännu bättre pris på paketet, men sådant är livet.
Kakaduan
polecat
15-09-2006, 19:39
Då kanske man törs slå till
Har varit utan tumlare för länge nu.
CITAT (polecat @ 15-09-2006, 20:39)
Då kanske man törs slå till
Har varit utan tumlare för länge nu.
Jag klarade mig inte utan tumlare längre än en dag
Lufttorkat blir ju så stelt på nåt vis.
Nytumlat badlakan att svepa om sig
Jag har också en Indesit tvättmaskin sedan 3 år. Inte med inbyggd tumlare, men med 1600 varvs centrifug. Är helt nöjd.
Månskensbonden
15-09-2006, 21:30
Har också en Indesit tvättmaskin (m 1600 v centrifug) sedan 7-8 år, och den har funkat alldeles utmärkt än så länge!
Som andra redan sagt, det är ofta samma saker 'under skalet' nu för tiden, men man profilerar olika märken mot olika kundgrupper.
(-Vilket nog utöver tvättmaskiner även gäller för datorer och många många hemelektronikprodukter mm!

)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.