Jotack prövade den svarta varianten med mellanrumm mellan benen, den längst ner. Den är ganska kraftfull måste jag säga.
Var på besök hos kiropraktorn med yngsta sonen. Själv var jag bara chaufför den dagen.
Man fick prova gratis i väntrummet, vilket var något jag fick ångra. Naturligtvis var jag lite fåfäng och hade inte glasögonen på näsan. Satte mig förväntansfullt och startade det hela med fjärrkontrollen.
Nåt fel gjorde jag naturligtvis för man kan sätta någon typ av rulle som rullar uppifrån och ner längs rygggraden. Jag lyckades också göra detta ensidigt. Provade ju en massa grejor och visste inte vad jag gjorde.
Så rullen drar i med full kraft längs ena sidan på rygggraden och jag blev kort sagt justerad chiropraktiskt baklänges, alltså inte till det bättre.
Det gjorde så........... ont och dessutom så hade jag inte glasögonen på mig och kunde inte avbryta. Tryckte paniskt på alla knappar. Jag hade fått en sådan låsning att jag inte kunde resa på mig heller, så det slutade med att jag satt och skrek på hjälp.
Nåväl kavalleriet anlände i form av sonen och chiropraktorn och en massa andra och det slutade med en resa in i behandlingsrummet för mig också.
Den stackars chiropraktorn fick ingen lunch den dagen.
Så sak man pröva något dylikt så se till att ha glasögonen på ifall ni behöver några sådana och be om en demonstration av en person som känner till var knappen AVBRYT finns.