Full version: Massagestolar
AnitaO
Har tittat runt lite och är sååå sugen på att köpa en.
Denna har jag hittat:
http://www.ergotemp.se/index.php?r=9&s=9
stina
Vi har en typ Ergotemp Lyx på jobbet - helt sanslöst underbar!!! rolleyes.gif
Bettson
Jotack prövade den svarta varianten med mellanrumm mellan benen, den längst ner. Den är ganska kraftfull måste jag säga.

Var på besök hos kiropraktorn med yngsta sonen. Själv var jag bara chaufför den dagen.

Man fick prova gratis i väntrummet, vilket var något jag fick ångra. Naturligtvis var jag lite fåfäng och hade inte glasögonen på näsan. Satte mig förväntansfullt och startade det hela med fjärrkontrollen.

Nåt fel gjorde jag naturligtvis för man kan sätta någon typ av rulle som rullar uppifrån och ner längs rygggraden. Jag lyckades också göra detta ensidigt. Provade ju en massa grejor och visste inte vad jag gjorde.

Så rullen drar i med full kraft längs ena sidan på rygggraden och jag blev kort sagt justerad chiropraktiskt baklänges, alltså inte till det bättre.

Det gjorde så........... ont och dessutom så hade jag inte glasögonen på mig och kunde inte avbryta. Tryckte paniskt på alla knappar. Jag hade fått en sådan låsning att jag inte kunde resa på mig heller, så det slutade med att jag satt och skrek på hjälp.

Nåväl kavalleriet anlände i form av sonen och chiropraktorn och en massa andra och det slutade med en resa in i behandlingsrummet för mig också.
Den stackars chiropraktorn fick ingen lunch den dagen.

Så sak man pröva något dylikt så se till att ha glasögonen på ifall ni behöver några sådana och be om en demonstration av en person som känner till var knappen AVBRYT finns. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
yenny
Vi hade en såndär stol på jobbet ett tag.... det var väldigt olika vad folk tyckte om den.
Vissa använde den ofta och tyckte den var väldigt skön och mådde bra av den. Medans andra blev sämre av den, mådde illa och fick ont.

Så det är nog väldigt varierande... en varning vi fick när de instalerade den var att man får inte ha problem med ryggen när man använder den! blink.gif
Bettson
CITAT (yenny @ 15-09-2006, 11:38)
Så det är nog väldigt varierande... en varning vi fick när de instalerade den var att man får inte ha problem med ryggen när man använder den! blink.gif

Kanske en varningstext vore på sin plats ungefär som på cigatettpaketen laugh.gif laugh.gif

I alla fall var den ingen som hade gett den informationen varken till chiropraktorn eller massörerna runt omkring väntrummet.

Fast å andra sidan var det väl ingen idiot som startar den med en fjärrkontroll utan glasögon heller wink.gif
Hannele
CITAT (stina @ 15-09-2006, 10:51)
Vi har en typ Ergotemp Lyx på jobbet - helt sanslöst underbar!!! rolleyes.gif

Dottern har på jobbet, hon tycker det är jättesköt.

För 18 625 kr kan man gå flera år på gym eller få massage...
AnitaO
CITAT (Hannele @ 15-09-2006, 17:15)
CITAT (stina @ 15-09-2006, 10:51)
Vi har en typ Ergotemp Lyx på jobbet - helt sanslöst underbar!!!  :rolleyes:

Dottern har på jobbet, hon tycker det är jättesköt.

För 18 625 kr kan man gå flera år på gym eller få massage...

Massage kostar 400:- per gång, så det är faktiskt bara 45 behandlingar så har man tjänat in pengarna.
Mindre än ett år om man går 1 gång i veckan t.ex.
stina
Även om massagestolen är kanonskön som jag skrev tidigare tycker jag inte alls att det går att jämföra med riktig massage... Men som sagt, den är jätteskön så stick iväg och testa en vettja! rolleyes.gif

Vår stol har flera olika program, allt ifrån mjukmassage till sk Thaimassage. Thaimassagen är det krut i! ohmy.gif Men jag tycker den är jätteskön! Sen kan sitsen vibrera och vaderna knådas. Man kan också förutom dom färdiga massageprogrammen även ställa in manuellt om man vill att den ska knåda, rulla eller både ock + var på ryggen den ska massera.

Jag går på riktig massage en gång i månaden och sitter i stolen titt som tätt på jobbet. rolleyes.gif
Magdis
Kanske ska föreslå min arbetsgivare att vi ska skaffa såna stolar till oss som jobbar natten så vi kan sitta i dem de nätter det är lugnt. rolleyes.gif Ett hånskratt är väl det troligaste svaret på det. biggrin.gif Möblerna vi har är antagligen införskaffade med tanke på att de ska vara så sittovänliga som möjligt. Efter 10 minuter har man sittsår i baken och ryggbesvär.
Eva i Skåne
En sån har vi också fått på jobb. Toppenskönt smile.gif

Ett par gånger i veckan försöker jag hinna med.
Thaimassagen tycker jag också om, men ibland kan man köra nåt annat program beroende på hur man känner sig i kroppen.
Första gångerna använde jag alla finesserna, men nu har jag kommit fram till att vibrationerna i sitsen stör mer än de är behagliga och vaderna kör jag massage på en stund, men sen tycker jag det tar för hårt, trots mjukaste varianten.

Hade jag haft en sån hemma.... så hade jag nog suttit och somnat för jämt laugh.gif
Än så länge har det inte hänt att jag somnat på jobbet biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon