birgitek
idag har jag inhandlat ett par jättesnygga byxor storlek 40. Vid midsommar kom jag inte i storlek 46, gissa om jag känner mig nöjd.
Birgit Ek
Rossi
Grattis! Visst är det en härlig känsla! Jag har själv gått ner 4 kilo under semestern (i och för sig inte behövligt och det var inte frivilligt heller - dålig mat i utlandet) och mina byxor känns lite stora nu...
Maria i Helsingborg
GRATTIS Birgit - bra jobbat smile.gif
netaave
CITAT (birgitek @ 15-09-2006, 11:34)
idag har jag inhandlat ett par jättesnygga byxor storlek 40. Vid midsommar kom jag inte i storlek 46, gissa om jag känner mig nöjd.
Birgit Ek

Hur har du kunnat minska så många storlekar så fort?
Låter inte bra tycker jag.

Alltså jag vill inte ta bort din glädje över viktnedgången får bara en bekymrad rynka, vet att det är farligt att gå ner fööör fort.

GRATTIS förresten, såg jag att jag glömde skriva.
Rossi
CITAT (netaave @ 15-09-2006, 11:40)
Birgit Ek

Hon kanske också har varit i Tibet?! Jag gick ju ner 4 kilo på 16 dagar, ha, ha! Och har faktiskt bara gått upp ett av dem.

laugh.gif tongue.gif
Betty
Grattis Birgit, duktigt jobbat! smile.gif
askar
Grattis! förstår att du känner dig nöjd. smile.gif
Bettson
Grattis Birgit, strongt jobbat. Väntar på att själv få göra detsamma.

Fast jag har gått ner nio kilo nu så är det knappt det känns på kläderna. Det har försvunnit mest från ryggtavlan och det märkt ju inte lika fort. Så jag känner mig fortfarande som en michelingubbe. Fast knäna mår lite bättre och jag kan få på mig vigselringen de dagar jag inte samlar vätska. Det var längesedan och maken uppskattar att jag är "ringmärkt" som han säger.

Det är så olika var det försvinner först och i ditt fall är det tydligen runt höfterna. Det blir kanske en ny kavaj till jul, eller ?

Keep up the good work!

wub.gif
scorpan
Grattis för din viktminskning.
Själv är jag jättenöjd med att ha gått upp nåt kilo.... wink.gif
suddis
Bra jobbat Birgit!! Vad duktig du är!

Och bettson också!

Och du med Scorpan!
yenny
Grattis! bra jobbat!
Bettson
CITAT (scorpan @ 15-09-2006, 12:03)
Grattis för din viktminskning.
Själv är jag jättenöjd med att ha gått upp nåt kilo.... wink.gif

Får väl säga grattis till dig också.

Kan trösta dig med att underviktvikt ifall man har svårt att gå, upp löser sig med åren.

Jag kämpade stenhårt för att maken skulle gå upp varje vinter när han var yngre. Utfodrade honom så generöst och han åt för tre personer. Jag lyckade i bästa fall få honom upp två kilo vintertid och dessa försvann under första veckan i vårbruket när han jobbade över. Jag var jättebekymrad.

Fast numera hinner han få lovehandels på vintern och ibland så pratar han faktiskt om att banta. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Gillan
Birgit Ek

Jättegrattis Birgit. Vet av egen erfarenhet hur lycklig man blir smile.gif
andersen
Härligt och grattis Birgit !
LadyG
CITAT (birgitek @ 15-09-2006, 12:34)
Birgit Ek

Grattis! smile.gif

Starkt jobbat!
Hannele
Grattis, Birgit Ek.
stennie
Bra jobbar , önskar det var jag smile.gif
birgitek
CITAT (netaave @ 15-09-2006, 11:40)
Birgit Ek

Alltså jag vill inte ta bort din glädje över viktnedgången får bara en bekymrad rynka, vet att det är farligt att gå ner fööör fort.

GRATTIS förresten, såg jag att jag glömde skriva.

Så fort har det väl inte gått, ca 1 kg i veckan, jag har gått ner totalt 12 kilo.
Efter som det försvunna fettet till största del suttit på lår och rumpa så blir det många byxstorlekar.
Jag äter ungefär som Bettson, dvs en hemmagjord GI-metod. Har helt uteslutit bröd, potatis, pasta och ris. Äter kött och fisk och så mängder av färska grönsaker, och litegrann ost.
Birgit Ek
pejori
jättegrattis till er som både gått ner och ni som gått upp....beundrar alla som orkar att nå sina mål... wub.gif wub.gif
forget-me-not
Grattis!
Biggan_
Grattis från mej med! Måste kännas härligt! biggrin.gif
Castea
HURRA! Duktigt av dig!

stina
Jättegrattis! rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon