Biggan_

Biggan_
...och här kommer några till!

malin72
åh vilka härliga höst bilder smile.gif smile.gif jag gjorde en liten tråd ang höst bilder men det blev inte så mycket av den tongue.gif
zaaritha
Birgitta P--var i landet bor du?
Väldigt fina foton...........
zaaritha
Äsch--det stod ju Skåne.......
Ursäkta! wub.gif
Biggan_
CITAT (zaaritha @ 15-09-2006, 23:13)
Birgitta P--var i landet bor du?
Väldigt fina foton...........

I närheten av Lund bor jag smile.gif
askar
Fina bilder smile.gif
Ser att också era Rönnar har mycket bär i år...
månntro vi kan vänta oss en snöfattig vinter unsure.gif
som forna tiders profetior spådde. smile.gif
Berith
Jättefina bilder! wub.gif Vilket vackert land vi bor i.

Här säger vi att det blir en sträng vinter om det är mycket rönnbär. Nån som kommer ihåg hur det var förra hösten? För vi hade ju en både snörik och sträng vinter, den som var. För inte så väldigt länge sen. huh.gif

Ser nu att du skriver snöfattig vinter, Agneta... unsure.gif
askar
I fjol hade vi lite bär.. vintern var "mild"
inte många dagar med sträng kyla.
Men varken maken eller jag kommer ihåg
hur det var med snömängden.

Vi skyller på det bra men korta minnet. laugh.gif
amaira
Åh så fina bilder! wub.gif Tredje bilden, den med enarna i beteshagen, och dimman, tycker jag bäst om. "Hamnar där" (i fotografiet) när jag tittar på den, rent känslomässigt alltså.

Det är roligt tycker jag, att se hur du har "utvecklats med kameran" under det senaste året. Då tar sååå många fina foton, på blommor också!! wub.gif wub.gif wub.gif Grattis!
Alexander-VG-zon3
vackra vkacra bilder wub.gif
allt får vi väl hoppas på en mild å snö fattig vinter
anna_rispan
Vi västra sörmland hade jättemycket snö i vintras! eller minns jag tokfel.?? nej visst hade vi mycket snö. vägar o gator var ju smala som stigar....
Biggan_
Jag vet inte om det har något samband mellan rikligt med rönnbär och en sträng eller snöfattig vinter, men jag hoppas att kommande vinter inte blir lika lång som förra blev!
Tack för berömmet Amaira, det väger tungt eftersom det kommer från dej som är en så skicklig fotograf tongue.gif wub.gif
Kathy
Otroligt fina bilder, Birgitta P. wub.gif
yenny
Jättefina bilder wub.gif
Lars-Olof Arvids
Ja, det var verkligen fina höstbilder! wub.gif Jag gillar sjön med de röda näckrosorna, den påminner lite om Tiveden som förr var mina "hemmamarker" på somrarna.

Olle
Snöflinga
Såååå fina bilder ... tycker att man kan lukta höst när jag ser dem rolleyes.gif
Halli
Hej!

Jag bor också nära Lund och undrar var man kan ta så härliga skogspromenader? wub.gif

Linda
RibesRubusVitis
Tycker det ser ut som Måryd utanför Södra Sandby en dryg mil öster om stan.
kristerh
Härliga bilder wub.gif tror att det är så att om det är mycket rönnbär så ska det bli en massa snö kommande vinter unsure.gif
Gossen Ruda
Mycket rönnbär säger bara att blomningen och fruktsättningen gick bra i år och att föregående år var bra för knoppsättningen. Inget annat. Den gamla bondepraktikan är möjligen en kul läsning vad gäller folklore, som siare över kommande händelser är den lika slumpartad och värdelös som horoskopen är.

Fina bilder fö. wub.gif
Biggan_
Det stämmer att det är bilder från Måryd.
Angående näckrosorna, så har jag för mej att jag har hört eller läst någonstans att alla röda näckrosor ute i vår natur härstammar från Tiveden, men jag vet inte om det stämmer.
RibesRubusVitis
Jomenvisst, Fagertärn har en egen hemsida:

http://hem.passagen.se/mh69/fagertarn/main.htm
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon