|
Biggan_
15-09-2006, 17:11
Biggan_
15-09-2006, 17:13
malin72
15-09-2006, 17:26
åh vilka härliga höst bilder  jag gjorde en liten tråd ang höst bilder men det blev inte så mycket av den
zaaritha
15-09-2006, 22:13
Birgitta P--var i landet bor du? Väldigt fina foton...........
zaaritha
15-09-2006, 22:14
Äsch--det stod ju Skåne....... Ursäkta!
Biggan_
15-09-2006, 22:16
CITAT (zaaritha @ 15-09-2006, 23:13) Birgitta P--var i landet bor du? Väldigt fina foton........... I närheten av Lund bor jag
Fina bilder Ser att också era Rönnar har mycket bär i år... månntro vi kan vänta oss en snöfattig vinter som forna tiders profetior spådde.
Jättefina bilder!  Vilket vackert land vi bor i. Här säger vi att det blir en sträng vinter om det är mycket rönnbär. Nån som kommer ihåg hur det var förra hösten? För vi hade ju en både snörik och sträng vinter, den som var. För inte så väldigt länge sen. Ser nu att du skriver snöfattig vinter, Agneta...
I fjol hade vi lite bär.. vintern var "mild" inte många dagar med sträng kyla. Men varken maken eller jag kommer ihåg hur det var med snömängden. Vi skyller på det bra men korta minnet.
Åh så fina bilder!  Tredje bilden, den med enarna i beteshagen, och dimman, tycker jag bäst om. "Hamnar där" (i fotografiet) när jag tittar på den, rent känslomässigt alltså. Det är roligt tycker jag, att se hur du har "utvecklats med kameran" under det senaste året. Då tar sååå många fina foton, på blommor också!!  Grattis!
Alexander-VG-zon3
16-09-2006, 08:48
vackra vkacra bilder allt får vi väl hoppas på en mild å snö fattig vinter
anna_rispan
16-09-2006, 16:11
Vi västra sörmland hade jättemycket snö i vintras! eller minns jag tokfel.?? nej visst hade vi mycket snö. vägar o gator var ju smala som stigar....
Biggan_
17-09-2006, 11:14
Jag vet inte om det har något samband mellan rikligt med rönnbär och en sträng eller snöfattig vinter, men jag hoppas att kommande vinter inte blir lika lång som förra blev! Tack för berömmet Amaira, det väger tungt eftersom det kommer från dej som är en så skicklig fotograf
Otroligt fina bilder, Birgitta P.
Jättefina bilder
Lars-Olof Arvids
18-09-2006, 08:00
Ja, det var verkligen fina höstbilder!  Jag gillar sjön med de röda näckrosorna, den påminner lite om Tiveden som förr var mina "hemmamarker" på somrarna. Olle
Snöflinga
23-09-2006, 20:40
Såååå fina bilder ... tycker att man kan lukta höst när jag ser dem
Hej! Jag bor också nära Lund och undrar var man kan ta så härliga skogspromenader? Linda
RibesRubusVitis
24-09-2006, 20:05
Tycker det ser ut som Måryd utanför Södra Sandby en dryg mil öster om stan.
kristerh
26-09-2006, 14:44
Härliga bilder  tror att det är så att om det är mycket rönnbär så ska det bli en massa snö kommande vinter
Gossen Ruda
26-09-2006, 16:43
Mycket rönnbär säger bara att blomningen och fruktsättningen gick bra i år och att föregående år var bra för knoppsättningen. Inget annat. Den gamla bondepraktikan är möjligen en kul läsning vad gäller folklore, som siare över kommande händelser är den lika slumpartad och värdelös som horoskopen är. Fina bilder fö.
Biggan_
26-09-2006, 23:30
Det stämmer att det är bilder från Måryd. Angående näckrosorna, så har jag för mej att jag har hört eller läst någonstans att alla röda näckrosor ute i vår natur härstammar från Tiveden, men jag vet inte om det stämmer.
RibesRubusVitis
27-09-2006, 00:23
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|