andersen
vår bostad
Hannele
Inte värre än Augustprisvinnare Mikael Niemis:

Ophelia
Jättebra novell smile.gif
askar
Den var bra... Läs den allihopa. smile.gif
zaaritha
Torftigt språk! sad.gif
Hannele
CITAT (zaaritha @ 15-09-2006, 23:01)
Torftigt språk! sad.gif

Juryns motivering:

Robert Stjernström har i Vår bostads novellpristävling tilldelats första pris för ”Jävla kukdator”, som trots och tack vare sitt oväntade perspektiv på ett kongenialt sätt skildrar en numera allmänmänsklig desperation - och det på ett språk som är oborstat, uppiggande, välfunnet och fullkomligt analogt med sammanhanget.
Whiskuchi
Gillade novellen smile.gif

(och han har ju uppenbarligen ett väldigt stort ordförråd, dels de rumsrena orden - dels de icke rumsrena) tongue.gif
askar
CITAT (zaaritha @ 15-09-2006, 23:01)
Torftigt språk! sad.gif

Näää, tycker jag inte alls... Tvärtom... han har ju skrivit på sin egen dialekt
(tror jag iaf) och just när man gör det, kan man uttrycka sig som bäst. smile.gif

Lite jobbigt var det allt att läsa, men fullt begripligt även för en Norrbottning tongue.gif biggrin.gif
arno
Men nå´så mychy braa....fyy klååen...
anna_rispan
nu har jag läst den.
lite kämpigt med alla dialektala ord som jag kanppt förstod. men jag förstod slutet iallafall.

det är svårt att acceptera sig själv efter såna utflykter på nätet antar jag efter att ha läst den där novellen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon