Ludvig Johansson
Har lite sticklingar av hjulträd som jag stuckit, men de verkar inte vara mycket för att skaffa rötter. Någon som lyckats med detta?
kerstin z5-6
Ingen aning , men lyckas du vill jag veta hur -undervärme kan ibland skynda på processen ... rotning tar ofta 10 v eller mer
thomaswahlqvist
Ludvig dig springer man på lite varstans på nätet.
Heteroclada bambun mår bra.
Är du intresserad av några andra spännande bambufröer så mejlar du väl mig!

Angående Hjulträd:
Jag har frösått detta i vårvintras.
Gissa om dom är sega att komma igång, de har ståt totalt stilla i växten hela sommaren.
Tror dom är 20 mm höga nu.
Skulle vara kul att höra om någon sått denna växt tidigare.
Ludvig Johansson
Hej Thomas

Jo det är trångt i cyberrymden. Såg att du försöker få igång forumet på STA också, kan vara värt ett försök. P.nigra fröna har börjat titta upp ur jorden. Trochadendron ska ju vara legendariskt långsamväxande så det låter som din frösådd går enligt planerna. Hur gjorde du för att få dem att gro? Det som jag hittat på webben föreslog kortare stratifiering och sedan värme + ljus. Men de frön jag sått har inte grott. Och andra sidan är jag lite osäker på om fröna var i topptrim. Kul att du dök upp på exotforumet, som verkar ha något slags prenumerationsproblem just nu. Hoppas lekledare Andreas fixar det snart.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon