Full version: lååång lista...
Sollan
... på saker att göra i trädgården har jag!
Har listat allt jag "måste" göra, från att gräva om rabatt till att dra upp jättebalsaminer. Hoppas att jag ska kunna stryka några från listan ikväll rolleyes.gif
Håll tummarna för att jag ska uppnå fler mål än att sätta ihop listan... laugh.gif
mari_tres
Ett tips om balsaminerna... ta försiktigt bort fröställningarna innan du börjar att skaka om alltför mycket i plantorna!! Annars får du göra om samma sak nästa år... men med hundra gånger fler plantor! biggrin.gif
Sollan
Ajajajaj..... wacko.gif
Jag har anlagt en surjordsrabatt (lista), köpt två azaleor (ej på listan), gjort i ordning pallkragar (lista), fikat nybakt äppelkaka på handelsträdgården (ej på listan), dragit upp balsaminerna (på listan).
Har sträckt ryggen (absolut inte på listan...!), utemöblerna är intagna (på listan), källaren förberedd för att ta emot nästan alla pellisar och trumpeter (på listan) och planterat 120 lökar (på listan men jag har fler kvar...*suck*).
Nu är jag trött och stel som en pinne i ryggen, men känner mig riktigt duktig!!!
Balsaminerna har jag överallt, jag gillar dem eftersom de blir så kraftiga. Tar nu bort de vanliga rosa och sparar de som har mörkt rosalila blommor. Ljuvliga tillsammans med min vita klematis "Summer snow"....
wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon