Full version: VAD r detta ?
gmats
Nn som kan komma med en gissning p vad detta r ?

Tv kvarlevor frn vrens hetsodling d ungefr allt som det fanns frn av planterades..
trodde frn bjan att det var en citron, men icke...

lyckero
Kan det vara en passionsfrukt?
Lyckero
gmats
Inte alls omjligt. sdana frn planterades kommer jag ihg nu..
Tack
Big Gardener
Visst r det en Passionsfrukt, Passiflora edulis. Bladen hos frsdder kan varriera ganska kraftigt i djupflikighet.
gmats
Sknt d har vi rett ut detta.
Och kan nn komma med ngra srskilda tips hur jag ska gra med dessa ?
Big Gardener
S hr gr jag: Ge dem vars en stor kruka samt ngra pinnar eller en stllning att klnga p. Stt dem soligt och varmt p sommaren, grna i ett uterum, skyddad uteplats eller vxthus under sommaren. Frvara dem svalt och ljust men frostfritt under vintern.

Mina r inte srskilt krsna vad gller vatten och nring. Jag brukar plantera om dem varje r och klippa in rtterna och ge dem osmocote (lngtidsverkande gdselmedel). De frodas bra men har tyvrr inte hunnit blomma p ett tag eftersom jag har tvingats klippa in dem ganska kraftigt pga av tv flyttar.
gmats
Detta r ju frsta gngen fr mig d med dessa.
men under sommaren har dom sttt i vxthuset... bland citronerna d eftersom jag trodde det var sna frn brjan unsure.gif

Planterade om dom nu och klippte ner rtterna lite fr att dom skulle f plats i innekrukor.
Har ingen som helst tillgng till svale s jag fr hoppas att dom som citronerna str ut med att bo innomhus under sommaren
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon