Full version: älskar liljor men
malin72
jag älskar liljor wub.gif men nu undrar jag, dom kan ju vara väldigt olika färgmässigt (sorterna alltså) har ni dom långt ifrån varandra då unsure.gif eller har ni lilje rabatter vad är finast???eftersom jag inte har en jätte stor tomt så vill jag veta vad ni tycker ska man ha en sort här och en sort där i olika rabatter eller?
eller blandas dom tex så att om det är en rosa lilja så hamnar dom med rosa färger wink.gif
mari_tres
Jag blandar hej vilt =) En av de finaste rabatterna jag har är med bla. rosa nejlikor, knalloranga liljor och praktbetonika (blå) tongue.gif Låter inte särkilt kul kanske, men varje gång jag ser den så blir jag glad wub.gif

Sen får man väl göra som man vill i sin egen trädgård. Tycker DU att det är fint, så är det det!! Gnälltanterna och perfektionisterna får helt enkelt hålla sig borta, eller vara tyst sleep.gif rolleyes.gif
Tezzla
CITAT (mari_tres @ 17-09-2006, 09:09)
Jag blandar hej vilt =) En av de finaste rabatterna jag har är med bla. rosa nejlikor, knalloranga liljor och praktbetonika (blå)  :P  Låter inte särkilt kul kanske, men varje gång jag ser den så blir jag glad  :wub:

Sen får man väl göra som man vill i sin egen trädgård. Tycker DU att det är fint, så är det det!! Gnälltanterna och perfektionisterna får helt enkelt hålla sig borta, eller vara tyst   sleep.gif  :rolleyes:

Härligt inställning! biggrin.gif Min absoluta favoritrabatt här hemma är den som består av ALLT. Huller om buller, regnbågens alla färger och alla möjliga former på blad och växter. I love it! wub.gif
kerstin z5-6
Jag sätter vita liljor till allt övriga färgmässigt -gula i gula rosrabtten , vinröda med gallicarosorna osv -blir det fel färg är de lätta att flytta
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon