Full version: Msyko saker händer!
visbylinda
Nu har jag bott i huset i 13 månader. Efter att ha följt trädgården med spänning under årets alla stadier så trodde jag att jag kände till alla växter i den (stort tack för all hjälp!) men plötsligt har det dykt upp fler nya saker i rabatten. Snälla, kan ni ta er en titt?

Mycket underligt händer överhuvudtaget i min trädgård, allt verkar ha fått fnatt efter sommarens fantastiska väder. Min hängsälg blommar just nu med fantastiska videkissar, Lewisian står i full blom medans Höstastern slutade blomma redan i juni!!!

Tacksam för hjälp!

Ni hittar bilderna
HÄR!
Lady Hamilton
Den 6:e bilden, den med röd blomma ser ut som en petunia som är själv sådd. Sedan verkar du ha en del lilje lökar som har spritt sig och det är de smala gröna bladen som har kommit upp lite varstans.
sudden
håller med om att bild nr 6 ser ut som en petunia men vilken sort är lite svårt att svara på om man inte vet hur stora blommorna är men det ser inte ut att vara million bells iaf för blommorna ser större ut och sitter inte lika tätt
Lemonne
Din klematis är i alla fall en Jackmanii L'etoile!
visbylinda
CITAT (Lemonne @ 17-09-2006, 13:40)
Din klematis är i alla fall en Jackmanii L'etoile!

Lemonne: Vad kul att du vet vad den heter!
Undrar dock vilken av de lila klematisarna jag har som är Jackmaniin? Tacksam för hjälp!
visbylinda
CITAT (Hamilton @ 17-09-2006, 07:28)
Sedan verkar du ha en del lilje lökar som har spritt sig och det är de smala gröna bladen som har kommit upp lite varstans.

Vilka olika sorters liljor finns det?
Och när brukar de blomma? Tycker det är konstigt att de dyker upp gröna blad, nu i september? Hur klarar dom då vintern?
kerstin z5-6
och lewisian har oftast två rejäla blommningar en tidig sommar och en sensommar -ofta hinner de med tre blomperioder hos mej smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon