Full version: Vilka nävor
Gåsis
Min första näva var en summer skies och då bestämde jag mig för att gilla nävor. En fin liten kudde före blomning, hög och reslig sen, bara att klippa ner efter blomning så var där en fin lite kudde igen och sen en fantastisk höstfärg. Men efter det köpet har alla inköpta nävor vällt ut, betett sig, vissnat fult och blivit skruttiga tarmar. Spansknävan blommar fint men krypväxer, min blå vräker sig åt sidorna i tunna spetiga rankor sad.gif Har någon förslag på nävor som kan få mig att gilla dom igen?

/Åsa
Tesa
Nätnävan "Philip Vapelle" håller sig i en fin halvstor kudde..och har vackra blad också..
Gåsis
Jaha, är det den enda nävan som är ok tongue.gif Eller sätter jag mina fel och har fel förväntningar. Fler tips laugh.gif

/Åsa
Ophelia
Tja...du har ju blodnävan "Max Frei" som jag upplever är en väldigt handtam näva. Likaså silkesnäva och jungfrunäva, liten och snäll. Tycker även flocknäva (liten och stor) inte är så väldigt tjafsiga, sprider sig snällt. Bara att hugga av med spaden om den breder ut sig. Brunnävan håller sig ganska väl i bukettform.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon