Full version: Fuccia
mittas
Hej
har en fråga angående min Fuccia(hoppas de stavas så här)
Ska ja klippa ner den innan vinterförvaring?
Hur mycket i så fall?

Tacksam för hjälp och svar

MVH Catarina
Mia, zon 3
Det beror på hur du ska förvara dem?
mittas
HEj
Den ska stå i garaget, där blir de i alla fall inte frost och kallt
utan som ´kallast kanske +5 grader, mina änglisar
står där också.

MVH Catarina
Mia, zon 3
Mörkt eller ljust?
Är det mörkt skulle jag klippa ned dem en hel del, och ta bort alla blad. Är det ljust skulle jag klippa en del, och ta bort alla blommor åtminstone.
Lady Hamilton
Det är viktigast att du tar bort alla blommor och så mycket blad som du kan. Sedan behöver du bara klippa ner det som är "nödvändigast"
Och till våren klipper du den i den form du vill ha. "Becon" sorten har en enorm växtkraft smile.gif Så du kan klippa rejält om du vill
mittas
Hej
Det är ett litet fönster i garaget så de blir ju inte
"kol"svart där inne.

Ska den ha något vatten i vinter?

Tack för alla svar

Mvh Catarina rolleyes.gif
Lena
fuchsia får aldrig torka ut, jag brukar ta upp den ur krukan och ducha den, på jordklumpen det räcker att den är lite fuktig

Lena zon 4
Carex
om den står mörkt och inte växer behöver den inte vatten, så du ska bara vattna den precis så att det fortfarande är liv i den (även om den kan se riktigt död ut) om du vattnar för mycket ruttnar den.
Kajsa
Alla grenar som är gröna ska klippas ner, det är bara det bruna vedartade som överlever vintern, så det brukar bli en tuff nerklippning om det är en ett-årig fuchsia, det känns trist när dom är så vackra nu. Men man slipper kanske också en del ohyra som följer med in.
mittas
Hej

Igår när ja titta till mig blomma så i grenfästet
var de fullt med myror mad.gif

Gillar myrorna dessa blommor eller?

Strödde på massa myrr nu hoppas dom kräkena
dör: biggrin.gif vill ju inte ha med dessa när ja ställer
in den för vinterförvaring, de dröjer nog ett par veckor
än, i dag har vi nämligen 20 grader ute rolleyes.gif

TAck för alla tips och råd.

MVH Catarina
Carex
kanske myrorna som dras till sockret vissa ohyresorter kan producera.Myrr är nog ingen bra idé egentligen...om du hittar ohyra ska de behandlas med saker som är till för det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon