|
anna_rispan
17-09-2006, 16:50
Jag o sambon gick tipspromenad som Friluftsfrämjandet anordar. Ca 1 timme i härligt väder och med kluriga frågor. Det är även bingo o jag vann på en rad! Jippi!!
Sen har vi röstat och städat.
Jag har pysslat lite på balkongen. Det är skönt på balkongen, fast lite svalt.
Hej Ja/vi gjorde ungefär samma sak som ni, d v s gick tipspromenad, vet ej om vi vunnit förrän på onsdag, sen titta vi när pojken spela fotbollsmatch, efter det gick vi och rösta. laga en god middag skrivit lite brev MVH Catarina
Vi var och röstade direkt vallokalen öppnade klockan 8. Sen har jag grävt om rabatter i trädgården, flyttat växter, städat, planterat nytt - och vattnat, det var snustorrt! Omväxlande med arbetet ute har jag tagit det lugnt inne - fikat, tittat på sista avsnittet av "Dead like me" och surfat. Nu är jag helt slut, men ska försöka städa lite innan det är dags för maten. Sen blir det väl valvaka framför datorn (har ingen TV).
birgitek
17-09-2006, 17:41
Idag har jag tvättat,strukit och gjort i ordning kläder eftersom jag åker till Ungern direkt efter jobbet på torsdag. Röstade gjorde jag så snart det var möjligt att förtidsrösta. Birgit Ek
ninnisky
17-09-2006, 17:56
Var och röstade vid 11-tiden idag. Vårt minsta barnbarn (4 1/2) som varit hos oss i helgen fick följa med och se hur det gick till! Fick ett eget tomt kuvert att ta med hem - inget valfusk här inte Resten av dagen har vi varit ute i trädgården, klippt gräs, rensat ogräs och vattnat. Lagat middag (kycklinggryta/glass med björnbär) och haft det mysigt. Kändes som om det var sista dagen med varmt och vackert väder idag  Himlen i väster är mörk Valvaka på Tv ikväll så klart
Whiskuchi
17-09-2006, 18:01
Vi sov lääänge. Gick upp och åt en lätt frukost, hängde vid datorn en stund innan jag började laga mat. Åt. Städade. Tog en långpromenad, nu står varma mackor med champinjonstuvning i ugnen och väntar på att bli klara  (röstat har vi redan gjort) just det, jag har tvättat också.
Varm och underbart fin dag. Flyttade vår båt för att förbereda den för vintervilan. Ska upp på land till veckan. Därefter gjorde jag klar en plantering ute på gården och satte en del perenner som jag köpt på rea - hoppas de klarar vintern. Var till svägerskan och drack kaffe och kollade in hennes nya planteringar i kruka. Blev väldigt inspirerad. Röstat hade vi redan gjort i måndags. Kvällen blir nog att tillbringa framför tv´n - spännande vad som händer.
Åkte från Sundsvall på morgonen efter besök där. Nostalgitripp genom Bergsjö och lilla byn Ingesarven i Hälsingland där jag tillbringade alla mina somrar som barn hos mormor. Men nu är stugan igenbommad och gräset knähögt. Det är 20 år sedan jag var där och kände knappt igen mig. Det kändes sorgset (på något sätt inbillar man sig att sitt barndoms paradis alltid ska finnas kvar). Sen direkt hem och röstade. Första gången jag upplevt långa köer till vallokalen.
Hannele
17-09-2006, 18:23
Delat ut valsedlar, röstat och ska valvaka nu.
Vaknade av grannens sedvanliga elefantklampande ovanpå. Var iväg och röstade. Sjöng på körövning. Snattrade i telefon. Tog en promenad. Gjorde valvake-mackor av svampgåva. Dem har jag ätit NU.
Har varit på Hamsterutställning i Tumba hela dagen. Kom hem med två Cert + en BIS 2 rosett Har nattat två jättetrötta hamstrar nu. Lär bli lugnt i hjulen i natt.
Vaknade tidigt efter en hostig natt, åt frukost och tog det lugnt ett par timmar. Tog en kort promenad till vallokalen och röstade (tur att det är nära för jag har feber...  ) Har i princip sovit hela eftermiddan. Maken fixade middag vid 18-tiden (ytterst ovanligt, det gör han bara om jag inte orkar/är sjuk). Har tillbringat kvällen hittills i TV-soffan med 4:ans valvaka, kombinerar valvakan och datorn några timmar till, tror inte jag orkar ända till midnatt...
 Krya på dig, Betty! Har precis tillfrisknat här efter en veckas gräslig förkylning. Hoppas du blir frisk snart!
anna_rispan
17-09-2006, 20:28
CITAT (Betty @ 17-09-2006, 21:16) Vaknade tidigt efter en hostig natt, åt frukost och tog det lugnt ett par timmar. Tog en kort promenad till vallokalen och röstade (tur att det är nära för jag har feber...  ) Har i princip sovit hela eftermiddan. Maken fixade middag vid 18-tiden (ytterst ovanligt, det gör han bara om jag inte orkar/är sjuk). Har tillbringat kvällen hittills i TV-soffan med 4:ans valvaka, kombinerar valvakan och datorn några timmar till, tror inte jag orkar ända till midnatt...  Ja krya på dig!!
Inga från Närke
17-09-2006, 21:08
Var vaken vid 7,45 ca. Kokade morgonkaffet. Kollade lite mail och lite på TV. Väckte gubben vid 09,00 och sedan gick jag ut och började i trädgården för det var ett strålande väder. Klockan 10 kom barnbarnet redo för att hjälpa till. Gubben kom också ut och började med knäckstensläggning. Barnbarnet sållade lökar som kom upp när vi grävde och flyttade plantor, körde stenmjöl dit där vi ska lägga cementplattor. Hjälpte mig att plantera ner pionerna på ny plats. Sedan var det lunch. Spagetti och köttfärssås och coctailblandning m. vispgrädde som efterrätt. Därefter vilade gubben en stund sedan ut igen. Jag och barnbarnet åkte till Örebro för att inhandla en kärra att köra trädgårdsplattor på (typ säckkärra), sedan köpte jag mig en ny mobiltelefon och barnbarnet fick ett par skor som tack för hjälpen. Därefter åkte vi och röstade och efter det ställde ut soptunnan vid vägen och åt lite lätt kvällsmat, sedan tar vi det lugnt resten av kvällen.
Inga från Närke
17-09-2006, 21:09
CITAT (Betty @ 17-09-2006, 21:16) Vaknade tidigt efter en hostig natt, åt frukost och tog det lugnt ett par timmar. Tog en kort promenad till vallokalen och röstade (tur att det är nära för jag har feber...  ) Har i princip sovit hela eftermiddan. Maken fixade middag vid 18-tiden (ytterst ovanligt, det gör han bara om jag inte orkar/är sjuk). Har tillbringat kvällen hittills i TV-soffan med 4:ans valvaka, kombinerar valvakan och datorn några timmar till, tror inte jag orkar ända till midnatt... Krya på dig Betty även från mig.
anna_rispan
17-09-2006, 21:10
låter som det har varit fint väder hos alla idag. skönt höstpysslarväder....
CITAT (Betty @ 17-09-2006, 21:16) Vaknade tidigt efter en hostig natt, åt frukost och tog det lugnt ett par timmar. Tog en kort promenad till vallokalen och röstade (tur att det är nära för jag har feber...  ) Har i princip sovit hela eftermiddan. Maken fixade middag vid 18-tiden (ytterst ovanligt, det gör han bara om jag inte orkar/är sjuk). Har tillbringat kvällen hittills i TV-soffan med 4:ans valvaka, kombinerar valvakan och datorn några timmar till, tror inte jag orkar ända till midnatt...  Krya på dig Betty Idag har jag tagit det lugnt... precis som vanligt Vaknade redan 05.45, väntade tills kaffet puttrat färdigt klev sedan upp och satte mig vid datorn med kaffemuggen som sällskap. För ovanlighetens skull sov maken (händer typ 2ggr/år att jag är uppe före han) Läste i några tidningar och spelade sedan kortspel och den kuliga där lurviga bollar ska paras tre i rad Frukost, prat om politik... telefonsamtal med barn = mera prat om politik osv Åkte och "ångerröstade"... yngstingen var me.. sedan vidare till hennes röstlokal Väl hemma igen... kom barnbarn med mamma... barnbarnets eksemsåriga fingrar behövde läggas om... bandagemateriel var slut hemma... mommo & moffa har grejer i reserv. och nu ser vi på vakan och svettas och hoppas.... på regimskifte.
Tack för uppmuntrande ord alla, de värmer.  Kan inte ens minnas när jag senastvar så här förkyld... För 1:a gången nånsin stängde jag av TV:n under en pågående valvaka och gick och la mig - trots att det var så spännande jämnt. Vaknade lika febrig och täppt i morse och fick se Reinfeldts nuna täcka hela framsidan på morrontidningen.  Ja vad ska man säga, "En olycka kommer sällan ensam" kanske...
Först hade jag match vilket tog hela förmiddagen. När jag kom hem hade maken lagat middag. Sen åkte vi och spelade golf. Därifrån direkt till vallokalen för att rösta. Hem och åt kvällsmat och sen lagade vi te och kaffe och satte oss i soffan och tittade på valvakan.
Liselotte i zon 3
18-09-2006, 12:56
Jag låg mestadels under bilen och försökte få loss en bromsnippel som rostat fast, sen var det lite annan mekning av bilarna. Såg ut som en sotarmurre efteråt, skiten under naglarna och i alla torrsprickor tar nog ett tag att bli av med. Liselotte i zon 3 Ps. Jag har biblioteksröstatDS.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|