Full version: Hurra!
evarina
Måste bara får tala om hur glad jag är. Jag fick för några månader sedan ett skott från en vinranka av en kompis (en sort utan vin druvor) som har sin istället för gardin i vardagsrummet. Det såg så snyggt ut att jag ville göra samma sak. Det lilla skottet har varit på väg att dö flera gånger men växer nu så det knakar, nästan 30 cm varje dag. Så nu har jag snart en "vinrankegardin2 wub.gif
Kommer att bli spännade att lyckas plantera om den och få den att överleva stamrenoveringen dock....
/Eva
Sivan
JA det må jag säga 30 cm på 3 minuter! det måste vara
kanongödning du har.
evarina
?????
/Eva
Ti bee
Det låter spännande! Jag försöker drapera lite med passionsblommor, men några vidare draperier har jag inte fått till, fast fina blommor och lite frukter dock. Jag skall hålla ögonen öppna efter sådan ranka, är de vanliga eller ovanliga? HUr skapar man draperiet?
Wargen
Vin utan vindruvor... wink.gif Är det månne en växt som kallas "Prinsessvin"?
Isåfall har jag haft den en gång i tiden. Den går mycket riktigt att göra draperier av. Man leder bara huvudrankorna längs med fönstret och snart börjar sidogrenar hänga ner. Men jag fick någon slags ohyra på den, så den gick till komposten. Kanske att den inte tål att torka ut? Tror det var därför det blev kryp på den... sad.gif Men fin var den! smile.gif
Ti bee
Jaha, det skall jag lägga på minnet! Tack tack! smile.gif
evarina
Jag har satt ett kraftigt snöre istället för gardinstång i vardagsrummet. Upp Till snöret leder en bambustång. Så rankan klättrar först upp till ovankanten av fönstren och sedan lindar jag den kring snöret. Vet inte vilken sort det är. Den är lite rödaktig i bladen. Den tål absolut inte uttorkning och vill ha massor med näring.
/Eva
Sivan
CITAT (evarina @ 26-05-2003, 21:59)
?????
/Eva

biggrin.gif Hej, jag tänkte bara skoja till det eftersom du
fick i väg två stycken insändare med samma innehåll
med tre minuters innehåll.
Ibland försöker man vara rolig vid fel tillfälle! Sorry wub.gif
Tror nog att vi är många som vil se reultatet, det hörs
jätteläckert, skulle kunna tänka mig det istället för tråkiga
köksgardiner.
Kram från Sivan
evarina
hehe, förstod det efter det att jag skickat svaret. Min prylgalne fästman ska köpa en digitalkamera, så bilder kommer. smile.gif
/Eva
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon