Full version: Hallon fråga
Malutten
Hejsan!
Skulle så hemskt gärna odla hallon men jag tycker dom förökar sig så vansinnigt ohmy.gif
Är det någon som har ett bra tips på hur man gör för att slippa få dom ööööver allt!!??

Tänkte inte plantera så många, kanske 2 buskar som man kunde gå och knapra ur.

En tanke jag hade var att sätta dom i en stor tunna som man gräver ner men då är frågan, kan dom stå där över vintern??

Hälsningar från Malin i VB
KURT
Om man gräver ner ett kärl så kan man se det som att man planterar på friland, så det bör inte vara något problem. Men det får naturligtvis inte samlas vatten i kärlet, dränering är viktigt. Fast jag tycker att det borde finnas andra enklare sätt att undvika alltför många nya skott. Man måste ju släppa upp några skott varje säsong eftersom de ger frukt på årsskotten.
Malutten
Javisst hade jag tänkt göra hål för dräneringen, men det är klart om det finns något enklare sätt så vore jag tacksam rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon