Full version: löss på fläder
carola ernsth-carlsson
JAG HAR FÅTT LÖSS PÅ MIN FLÄDERBUSKE, DET FÅR JAG VARJE ÅR. FÖRUT HAR JAG SPRUTAT DEM MED SÅPAVATTEN, MEN NU BÖRJAR BUSKEN BLI STOR. FINNS DET NÅGRA HJÄLPMEDEL, FÖR ATT FÅ BORT DESSA LÖSS
KURT
Nej inte egentligen, man kan få bort dem genom att spola kallt vatten. Men om de kommer tillbaka fort så kan det bero på att de bärs dit av svartmyror. Så om du ser svartmyror, så bör du försöka få bort dem så är det lättare att få bort lössen.
Icke
Hej! Jag har BÅDE löss & myror på min fläder... Vill gärna göra saft på mina blomklasar men spruta på en massa jox vill man ju inte heller ! Försöka få bort myrorna först - men nu undrar jag hur då?? Har även massor av myror på min fina pion... Hoppas på fler inlägg om tips & råd /Icke unsure.gif
Lady Hamilton
CITAT (Icke @ 29-05-2005, 11:45)
Hej! Jag har BÅDE löss & myror på min fläder... Försöka få bort myrorna först - men nu undrar jag hur då?? Har även massor av myror på min fina pion...

Pröva med att strö massor med kanel runt busken (unsure.gif om den inte är för stor) För jag förstår att du inte vill använda myrr......
Men på pionerna gör myrorna ingen skada, så låt de vara om det nu inte ställer till andra besvär för dig............
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon