malin72
jaha när man nu beställt lökar för .....ja hm så kommer nästa rosor laugh.gif laugh.gif jag har suttit och tänkt på min lilla trädgård och bestämt att jag vill ha lite rosor. jag har klätter rosor så jag vill ha rabatt rosor någon som har något gott att säga ang dom som finns att välja på från erbjudandet smile.gif
fruberglund
Mozart är i alla fall en underbar ros som blommar överdådigt smile.gif

Jag undrar lite på Henry Hudson, nån som har den? Vad tycker ni i så fall?
kerstin z5-6
Bred och lågväxande ständigblommare -tål väta , rugosa blad , rund knoppform svagt röd -trevlig

Jag har inte kollat erbjudandet -så övriga vet jag inget om
Kajsa
Har inte heller kollat erbjudandet men här Kanadarosen

Henry Hudson

Köpte den i våras av Hortoogren, den är härlig växer ordentligt, bred,
blommar ständigt, ska dofta men jag har inte kollat. Varit helt frisk.
Typiska rugosa blad.
Kajsa
Nu har jag också kikat, där fanns många härliga rosor.
Malin, bor du i zon 2-3 kan du lugnt köpa Peace, Queen Elizabeth, Pascali och Super Star, det är bara att välja. Själv har jag alla men i zon 4 tror jag Super Star är den tuffaste, på min gata finns en familj som haft samma rosor av Super Star i 20 år, så i våras köpte jag två st, gillar den färgen.
Aries
Men åååh så vackra rosor! Vill ha!
Har kryssat för fem stycken som jag vill köpa men måste först komma på var jag ska ha dem. biggrin.gif

Tänkte ha ett par rosor bredvid huset men det ramlar ner snö från taket under vintern och kan bryta av grenar, klarar rosor av sånt misshandel? Om man ändå beskär på våren borde det väl inte göra nåt om vissa grenar har brytits av?

Idag har jag sommarblommor där, bl.a. rosenskära som är rosa och den passar så fint till ljusgula fasaden. Ungefär samma rosa som Mozart har, så jag funderade på just en sån. Men det får plats med en till ros... eller ska jag komplettera med perenner istället, vad tycker ni?
malin72
CITAT (Kajsa @ 18-09-2006, 23:44)
Nu har jag också kikat, där fanns många härliga rosor.
Malin, bor du i zon 2-3 kan du lugnt köpa Peace, Queen Elizabeth, Pascali och Super Star, det är bara att välja. Själv har jag alla men i zon 4 tror jag Super Star är den tuffaste, på min gata finns en familj som haft samma rosor av Super Star i 20 år, så i våras köpte jag två st, gillar den färgen.

aha tack bara att välja och vraka då tongue.gif tongue.gif jag vill ju ha en som inte tar fööööör stor plats och kanske en som är vacker att ta in i vas.....inte röd eller som min klätter som jag inte vet vad den heter... unsure.gif
Merlin
Jag beställde fyra stycken, tre av dom har jag haft i min förra trädgård så jag är ganska säker på att de tar sig hos mig (flyttade 200 meter rolleyes.gif ) bort och har saknat mina rosor - alchymist, fruhlingsduft och polkagrisrosen. Henry Kelsey är ett nytillskott som verkar sopännande, vilken fantstidk färg och reonterar gör den också!!! wub.gif
stina
Grattis till valet av Henry Kelsey. Jag har den och det är min absoluta favorit bland mina rosor. Växer så det knakar och blommar alldeles sanslöst mycket - och länge!!! rolleyes.gif En färg som syns vida omkring har den också! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon