Full version: Gräsfakta?
hedstrom
Hej!
Hittade precis hit då jag är lite intresserad av olika gräsarter/sorter och undrar om ni vet en bra sida eller artikel. Det jag är ute efter är en sida där arterna är uppspaltade med bild och info.

Vet ni något? rolleyes.gif
Ophelia
Du får nog själv spalta upp dem efter eget intresse. Det du efterfrågar är lite för allmänt. Är du intresserad av prydnadsgräs eller att plocka ihop till en egen gräsmatta? Eller är du ute efter sorter som passar bäst i äng eller kanske vall?

Är du intresserad av prydnadsgräs så kan du gå in på vilken välsorterad plantskola som helst (T e x Zetas, Trädgårdshuset m.m.) och kopiera namnet och söka själv på nätet.
kerstin z5-6
Här finns en hel del gräs och ormbunks sorter AoT Gräslistan
ewa zon 3
Om det gäller prydnadsgräs så finns det lite info på de här länkarna

Isgranntorp, svensk
Bluestem, engelsk

/Ewa
hedstrom
Tack!

Det jag tänkt mig är till gräsmattan. Jag vill ha ett lågväxande ganska saftigt gräs.
kerstin z5-6
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif gräsmattan ! Ok .. vi är för inne på prydnadsgräs ... jag där kan jag inte hjälpa till .. smile.gif
KURT
Kolla hemsidorna hos de som säljer gräsfröer, de brukar ha mycket information.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon