Gillan
För ett par dagar sedan skulle min son komma hit och hämta mig eftersom jag för tillfället inte kan köra bil själv. Framför honom ligger en bil utan nummerplåt. Den kör ena stunden i 50 km/h och i nästa 120km/h. Dessutom så använde den hela körfältet som körbana. Självklart vågar min son inte köra om den. Efter en stund bakom den här trafikfaran, tar han ( mot sin vilja ) fram mobilen och larmar polisen som ber honom hålla sig på säkert avstånd, men ändå " följa efter" bilen så att polisen skulle hitta den.

Själv behövde han inte stanna för att se hur det gick, men senare blev han uppringd av polisen som tackade honom för hans civilkurage.

Kan inte låta bli att känna mig stolt över honom, trots att han "bara" gjorde sin medborgerliga plikt wub.gif
askar
Klart du är stolt smile.gif det ska vi alla vara över dem som agerar
och ser till att "dåren" stoppas innan oskyldiga kommer till skada.

Ibland kan det ju också handla om plötslig sjukdom...
lika viktigt att stoppa den föraren.
Rossi
Ja, det är skönt med människor med "lite stake i" om du ursäktar uttrycket.

En gång körde min man bakom en kombi. Där bak satt en hund och min man såg att luckan inte var stängd ordentligt. Närsomhelst kunde luckan åka upp och hunden fara ut. Min man körde om bilen och fick den att stanna. Hundägaren var tacksam!

En annan gång såg han en kvinna i en bil som var på väg ut på motorvägen. Hon hade jättedåligt med luft i ena däcket och det vore inte så bra att köra i 110. Så han fick henne också att stanna.
Gillan
Ja, och precis som ni säger. Det måste ju inte vara yttre stimulansia som gör den framförvarande bilen till en livsfara. Det kan ju vara precis vad som helst som hänt. Den här gången var det ju tydligen både droger och alkohol. Men det kunde ju ha varit allvarlig sjukdom.
pejori
duktig pojke smile.gif smile.gif
klart att modershjärtat klappar lite extra då wub.gif
AnitaO
Jättebra gjort wub.gif
Kanske förhindrade han en tragisk olycka där någon oskyldig skulle blivit drabbad?
netaave
Du tog orden ur mun på mig Anita skulle just säga det Gillan att du kan vara stolt som uppfostrat honom till en sådan ansvarskännande man.
Det hade ju kunnat sluta i katastrof.
Bettson
Du har all anledning att vara stolt wub.gif
Fialotta
Så himla bra gjort....säkert en olycka på vägarna mindre fixade han...ros till honom o en till dig för du är hans mamma wub.gif
Betty
Klart du ska vara stolt! Honom har ni lyckats bra med. biggrin.gif
LadyG
Det var bra gjort av honom tycker jag. Vem vet vad som hade hänt om ingen stoppat bilisten? Skönt att se att det finns civilkurage kvar hos en del.
Gillan
Tack ska ni ha. Era ord värmer gott hos den redan stolta modern smile.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon