Full version: Trött i hela kroppen
Killensomvillhagrönafingrar
I förra veckan ringde min kära mor och talade om att de skulle ta bort 28 meter 50 årig oxelhäck.
Ekonomisk (snål med stora ideer) som man är så hämtade jag kärran och hämtade alla stumparna som grävmaskinen dragit upp.
De var alla kapade 20 cm övermarken och hade rejäla rötter.

Så till planteringen. Min fru påstodd att det var ett mastadont arbete men jag sa att det var inga problem.
Platsen de skulle ner var en åker. Under lördagen tog jag bort grässvålen som visade sig vara 15-20 cm tjock.
Hmm han inte mycket på en dag blink.gif
Under söndagen hade vi barnritt så nu skulle allt ner, tre timmar senare var vi genom svettiga och hade planterat 4 meter.

Då började jag få panik och min fru var inte så glad på min tidsoptimism. Som tur var fick jag tag på en minigrävare och efter 7 timmar var alla plantor nere.

Så nu har vi en berså på 7*4 meter samt en häck på 12 meter wub.gif
Tro mig om jag säger att jag har lätt ont i kroppen.

Nästa del blir till våren då vi sätter trädäck i bersån samt sätter pergola.
Skickar lite bilder på den eländiga marken runt om imorgon
linaloviza
Bra jobbat!

Den där värken sitter i några dagar men glädjen över att man gjort ett sådant stort jobb sitter i betydligt längre! smile.gif
zynk
Säger det samma: Riktigt bra jobbat! Jag planerar just plantera ca 25 meter avenbok. Funderar just om jag orkar med det själv. Grässvål, lera i småsten - hur kul är det? Spett o hacka lär behövas. Hur fick du tag på "minigrävaren"? Kan man hyra en sån? Vad kan det kosta tro?
Häcken jag ska ha - eller snarare diket- kantas av ett staket o med en murad grund. Så det lär bli en utmaning.

Men nu blev jag inspirerad! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon