Full version: Mathematics genius
Kathy
1.

2.

3.

4.

5.
gammelnalle
sorry men hos mig får jag bara " user postage image"
Kathy
CITAT (gammelnalle @ 19-09-2006, 16:01)
sorry men hos mig får jag bara " user postage image"

Ja, jag såg det....fixade det genom att istället lägga in länkarna.
ah56
Felmeddelande:
ERROR
The requested URL could not be retrieved

--------------------------------------------------------------------------------

While trying to retrieve the URL: http://localhost:10141/blogger/3051/3199/1.../pic12052.4.jpg

The following error was encountered:

Access Denied.
Access control configuration prevents your request from being allowed at this time. Please contact your service provider if you feel this is incorrect.

Your cache administrator is webmaster.

--------------------------------------------------------------------------------

Generated Tue, 19 Sep 2006 14:07:04 GMT by photos2.blogger.com (squid)
Kathy
Synd....
Antagligen så är det för många som tittar på länkarna samtidigt. (de fanns med på en länk-tipssida)
olgak
Ser ingenting tyvärr blink.gif .
gammelnalle
men de var roliga!!

speciellt :
1/n sin x=?

vilket påminner om klassikern: Kvadratroten ur nisse= 3 ess-lika gott som smör...

nisse= nie ss roten ur ss = s roten ur nie (9) = 3

Tre ess-(var ett varumärke på ett margarin som i reklamen sades vara lika gott som smör....)

smile.gif smile.gif smile.gif

b
Piccante
Vilka underbara exempel biggrin.gif Jag själv är ett praktexempel på dyskakyli och har dessutom utvecklat total allergi mot matematik, men inte ens jag har varit i närheten av dessa exempel trots att jag har gett mina mattelärare ett antal gråa hårstrån under mina år i skolan. Jag gillade exemplet med "konsumtecknet" som uppfattades som en liggande 8:a således blev det liggande 5or i det följande. Det är ju en rätt logisk slutsats egentligen...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon