Full version: Vill ha tips
Fialotta
Vilken rosbuske växer fort och blommar hela sommaren...den måste vara gul...har sett dom lite här o där...men vet ju inte vad det är för sort.

zon 3 ....ni som kan rosor...vilken ska jag köpa? smile.gif
kerstin z5-6

Chinatown doftar underbart blir hög och vid och blommar hela sommaren -robust för att vara en sådan här ros
Klarar minst z4
Kajsa
Lucia
Denna blir en stadig buske, hade en i många år men på min blåsiga framsida dog den med tiden, men du bor en zon varmare än mig.
Så i vår började jag om med en ny Lucia. Både Lucia och Chinatown kan frysa tillbaka hårt och blomma lite senare. Lägger in en bild på årets Chinatown, den brukar inte vara så fin, det var tack vare den snälla vintern med all snö.

Chinatown efter en snörik vinter.
Andra lite ömtåliga gula är Graham Thomas och Crown Princess Margaretha, du hittar dom i mitt album/ Austinrosor, men dom vill ha varmt och skyddade läge, blir inga kraftiga buskar.
En tuffis som tål allt är rugosan

Gul Dagmar Hastrup, jättefin men taggig, ny hos mig i vår.
Mia, zon 3
Jag älskar 'Aïcha', 'Aïcha' älskar jag..... laugh.gif wub.gif
Aots Roslista - Aïcha
Kakaduan
Ett felköp blev en favorit för mig (skulle köpa en Graham Thomas). The Pilgrim. Blommar som en galning från tidigt till sent på säsongen och doftar helt fantastiskt! Min står vid en husvägg i sydvästläge i zon 3.

Kakaduan
Fialotta
Tack allihop....har skrivit upp namnen nu...har fått en ide om att göra en gul sida av tomten med bara rosor. Jättetack wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon