malin72
idag passade jag på att flytta in en del av det som varit ute...inte för att frosten är på väg utan för att jag bor så högt att när det blåser så blåser allt runt sad.gif klockrankan plockades upp 5 gånger sen så åkte allt in....eller inte allt fucciorna är kvar men platsen ja hm ni ser ju själva laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Mia, zon 3
Fina! Är det klockrankan i den stora krukan till vänster?
Alba
Jag undrar också över den stora längst till vänster.
Är det en perenn eller en krukväxt ?
Kan du fixa en närbild.
Också Ofelia
Är det vinterförvaringen du har där?

Ser ut som ett bostadsrum med värme...Det kanske är inneväxter du haft ute? I så fall ser det ut att vara ganska mörkt läge för växterna.
malin72
dom har växt lampor men fler ska på plats det ända sättet för mig att chansa på att växterna kan överleva vintern är tyvärr inne radhuset har vare sig vind eller källare sad.gif
pelargonen och klockrankan är dom som är mer "ute"växter resten är inne annars men varit ute över sommaren.....
ja det är klock rankan som står till vänster....
det är en prövning så jag får se...tog in både njurvindan och klockrankan
kerstin z5-6
En sån här hyllkonstruktion sväljer" mycket krukor -och är lätt att sätta upp i alla sorts fönster:)
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 21-09-2006, 15:05)
En sån här hyllkonstruktion sväljer" mycket krukor -och är lätt att sätta upp i alla sorts fönster:)

ja det är jätte fint vet bara inte var jag ska hitta en som passar....
malin72
största problemet är ju dom stora växterna jag skulle behöva ett till rum sad.gif
malin72
så här blev det i köket så där finns det ju plat för lite mer men där är det så dåligt ljus

sen är problemet men lyse till klockrankan när den är så stor försöker att rikta lysen till den men vill ha uppefrån behöver jag det?????

den blommar inne iallafall wub.gif wub.gif
kerstin z5-6
Min hylla har min kompis gjort och den passar alla fönster , man plockar ner den på sommaren -inga skruvar smile.gif Ljus uppfrån -ett lysrör tex kolla hur Anli V löst det norrlands ljusaste kök
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 21-09-2006, 15:27)
Min hylla har min kompis gjort och den passar alla fönster , man plockar ner den på sommaren -inga skruvar smile.gif Ljus uppfrån -ett lysrör tex kolla hur Anli V löst det norrlands ljusaste kök
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif jo men jag undrar vad barnen tycker om att sitta och äta där dom är ju less på mig och mina blommor som det är och nu ska dom IN laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon