Full version: Hundar eller dockor?
Sylvia1
Vore det inte bättre att bara köpa en docka så man slapp styra ut jyckarna i förlöjligande kläder?
herkules
jag tror ju iofs inte att hundarna lider av att ha en tröja på sig, en del kanske till och med tycker det är skönt?
min benzo (9 år gammal) har en varm och gosig adidasoverall - han älskar den då han är en mycket frusen hund.
jag skulle aldrig kunna byta ut honom mot en docka..
pejori
nä...det går ju inte...hur skulle det se ut att släpa runt på en docka i koppel? rolleyes.gif rolleyes.gif ohmy.gif laugh.gif laugh.gif

välkommen till forumet sylvia1 smile.gif
scorpan
Hej!
Jag har tröja till min vovve,som jag själv stickat.
Han morrar åt mig var gång jag ska ta av den....så inte tror jag han far illa av det inte.
Min hund är av rasen släthårig foxterrier och han är nu 9 år gammal....
Kommer lägga in bilder på hunden med tröja på min hemsida men gör det när kameran fått vila upp sig lite biggrin.gif

Byta hunden mot en docka?.....då skulle folk verkligen ringa efter den vita madrasserade bilen om jag som är kring 30+ går med en dockvagn ute....fördelen med hund är att man kommer ut i ALLA väder....

vill oxå säga välkommen till forumet sylvia1

Kram från mig!
Alba
Jag tycker det är jättefint med kläder på vovvarna. Förutsatt att de inte stör eller hämmar hunden på något sätt.
Men nog kan kunden säga ifrån om det inte passar.
Har inte själv hund men älskar hundar.
Björken
Och jag hör till de få nu för tiden som tycker att hundar ska vara hundar och inget annat.

Det är nog dags för oss nordbor att tänka efter vad vi skaffar för hundras istället för att dra på dem kläder för att de fryser.

Håller vi på att i tid och otid klä på hundarna kläder så kommer snart även de hundar som idag har päls som skyddar mot både väta och kyla att inte ha den kvar precis som vi människor inte längre klarar oss utan kläder.

Jag skulle vilja se den som springer ut i skogen och klär på hararna eller rådjuren kläder för att de fryser.
stina
Om man ska ta hänsyn till vad som är naturligt för en hund så ska man väl i så fall inte ha den inne!?
Björken
Jag har i varje fall haft hund i hela mitt liv och aldrig har jag behövt klä på dem kläder för att de ska klara sig ute vare sig det är regn eller kyla.
zaaritha
Inga kläder på annat än chi hua hua, eller nakenhundar!
scorpan
Hur som helst så blir min hund såååå glad när jag tar fram hans hemstickade tröja....han morrar när det är dags att ta av den! då gillar han väl den?
Här kommer en bild på min vovve i sin älsklingströja wub.gif

yenny
CITAT (scorpan @ 24-09-2006, 12:51)
Hur som helst så blir min hund såååå glad när jag tar fram hans hemstickade tröja....han morrar när det är dags att ta av den! då gillar han väl den?
Här kommer en bild på min vovve i sin älsklingströja wub.gif

Han är kanske lite frusen av sej... då är det säkert jätteskönt med en värmande tröja wub.gif
scorpan
jo det är det säkert.
Men samtidigt har jag fått för mig att han vill ha den på sig för att just när man tar på den så pysslar man ju med honom....och har han den på sog kommer barnen i närheten och ska klappa och kela med honom biggrin.gif
Han är en riktig kelgris, min lilla vovve på 9 år biggrin.gif
Tezzla
CITAT (stina @ 23-09-2006, 18:57)
Om man ska ta hänsyn till vad som är naturligt för en hund så ska man väl i så fall inte ha den inne!?

Fast hunden, liksom sällsakapskatten, är ju faktist framavlade för att leva tillsammans med människan. Sen finns det hundar som absolut klarar sig och t.o.m bör vara ute, men den stora majoriteten av hundar skulle inta klara sig ute vind för våg. Inte heller katten. Visst, hunden är släkt med vargen och katten med lodjuret, men det innebär inte att de ÄR vilda djur.
stina
CITAT (Tezzla @ 24-09-2006, 15:49)
CITAT (stina @ 23-09-2006, 18:57)

Fast hunden, liksom sällsakapskatten, är ju faktist framavlade för att leva tillsammans med människan. Sen finns det hundar som absolut klarar sig och t.o.m bör vara ute, men den stora majoriteten av hundar skulle inta klara sig ute vind för våg. Inte heller katten. Visst, hunden är släkt med vargen och katten med lodjuret, men det innebär inte att de ÄR vilda djur.

Ja, jag håller med! Dom är just framavlade och många raser har väldigt dåligt med päls - långt fler än chihuahua och nakenhundar är i princip omöjliga att ta ut vintertid utan kläder. Jag har själv haft en liten korthårig griffon och hon skulle ha frusit ihjäl eller i alla fall plågats otroligt utan sin tjocka tröja som hon alltid hade på sig vintertid. Och just det faktum att vi har dom inne i hemmet gör ju att det uppstår ett annat problem - en del framför allt kortbenta och väldigt långhåriga hundar blir så skitiga och grusiga på magen.
lisselbo
CITAT (stina @ 24-09-2006, 16:11)
[. Och just det faktum att vi har dom inne i hemmet gör ju att det uppstår ett annat problem - en del framför allt kortbenta och väldigt långhåriga hundar blir så skitiga och grusiga på magen.

Menar du att kläderna skyddar mot att det blir skitigt inne?
Man får ju inte vara så noga när man har hundar direkt.
Det funkar alldeles utmärkt att torka av dom innan man går in dessutom.
Ung_trädgårdsfantast
det aä klart att om men har en vinthund eller en kinesisk naken hund eller nån annan hund som har lätt att frysa och det är -20 så är det klart att den ska ha någon bra klädsel men att köpa t-skjortor och badrockar är väll ändå onödigt! mad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon