marialoovely
Något måste hänt med vår planet. Vaknade vid halv 6 i morse av fågelkvitter och en katt som ville ut. Sekunden senare var det halv storm och därefter dundrade stenkulestora hagel ner från himeln följt av ilskna åskknallar. Som om inget hade hänt kom sedan solen fram igen och värmde till det ordentligt - varmaste dagen hittills i år! Hur ska man förklara detta för de stackars plantor och frön som man har skickat ut i jorden tongue.gif
Ti bee
Mmm, jag vet inte riktigt vilken planet jag befinner mig på alltid vädermässigt nuförtiden. Fast jag tillskriver det mesta det faktum att jag bytt växtzon, flyttat en längre sträcka. STällde "väderfrågan" här för ett tag sedan - är vädret normalt? Inte vet jag, men det är lite spännande fenomen ibland! biggrin.gif
Wargen
Ja, inte är det långtråkigt precis, men något frustrerande ibland... wink.gif
Häromdagen gjorde jag tre tappra försök att gå ut och arbeta i trädgården. Solen sken men varje gång jag klev ut på trappan så började det regna. Till slut gav jag upp, efter att ha tagit på och av stövlar, jacka osv om igen och om igen. Satte mig vid datorn, då sken solen oavbrutet resten av dagen... mad.gif Såklart kan man gräva även om det regnar, men det blir så geggigt! (Är inne i en grävperiod f.ö.)
Nåja, vädret är ju lämpligt att gnälla om eftersom man inte kan göra något åt det.... rolleyes.gif
marialoovely
Ja, egentligen ska man väl inte klaga för att det regnar. Väntade ivrigt i ca en månad för att få lite hjälp med vattning. En stor trädgård kräver många rundor med vattenkanna och slang.. wacko.gif På någon sätt verkar Öland inte behaga regngudarna, men nu har vattnet från skyarna kommit även hit - till det grönas stora fröjd!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon