Ti bee
Hmmm...hur gör en nybörjare nu? Jag har brevid mig ett blad från en växt och vill veta vad det är. Om ni inte läst mitt tidigare inlägg så har jag just fått veta att rosorna var björnbär, så nu undrar jag vad nästa sorts "rosenbuske" är - för rosor är det nog inte heller, tror jag.

Det här var inte lätt! Sitter och läser överallt, letar. Bildar ogräs buskar, med taggar? Vilka? Andra bärbuskar med taggar? Skulle lägga upp en bild om jag visste hur. Taggig som bara den, små taggar. Spetsiga blad, flikiga. 7 blad på varje större blad. Spenslig. Förgrenad. De flesta plantor ½ meter höga. Många plantor överallt. En större planta, kanske metern eller mer. Kan det vara en ros ändå? Säkert är det något vanligt, fast svårt för en nybörjare....
(fast björnbär var ändå kul).
Hmm...hjälp! blink.gif
Berith
CITAT (Ti bee @ 27-05-2003, 00:14)
Skulle lägga upp en bild om jag visste hur.

Efter rosenbjörnbären ska det bli intressant att få veta vad detta nya fynd är! wink.gif

Neeejdå, menar inte att vara dum.... sleep.gif

Gör ett album och lägg in bilden där! Lägga in bilder i inläggen direkt från din dator funkar inte, men genom albumet är det lätt som en plätt! rolleyes.gif
Ti bee
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Denna ros var inte heller en ros..... biggrin.gif
Man kan ju bara le!
Ewa L
Min första tanke: Hallon? Låter lite som det. Men som sagt: En bild... blink.gif
Thea
Ett hett tips: Lär dig nyckla med Krok-Almquist flora.. suveränt roligt för såna som gillar lite detektivarbete! Det är bara att vara systematisk och gå igenom växten såsom Kroken beskriver saken. Mycket bättre, roligare och "säkrare" än bildfloror. Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon