Kathy
Igår slog polisen till mot en villa på Värmdö. Där hittade man 146 vanvårdade småhundar.
– Det här är det värsta jag har upplevt. Det var hundskit överallt, säger Robert Öjermark som är miljöinspektör och huvudansvarig för djurskyddet i Värmdö kommun till aftonbladet.se.

länk.
Leia
Hundstallet behöver hjälp med tidningar, mat, små koppel och halsband osv

Ovanstående är en länk till ett hundforum där Ulrika på hundstallet ber om hjälp (även fysisk hjälp i form av promenader och hjälp vid valpning) till dessa hundar
AnitaO
Usch så arg man blir mad.gif
Jag har hörsammat ett upprop på ett annat forum.
Bor ju för långt bort för att kunna åka dit med grejor, men jag ska försöka ordna med pengar till foder som någon som bor i Stockholm kan åka dit med.
Leia
CITAT (AnitaGg @ 23-09-2006, 11:29)
men jag ska försöka ordna med pengar till foder som någon som bor i Stockholm kan åka dit med.

Tror att man kan skänka pengar direkt till hundstallet utan att åka dit. Tror att det finns en länk i ett inlägg i den tråden som jag länkade till.
Leia
Japp gå in under stöd hundstallet och sedan donationer där finns ett konto nummer. Ska själv göra det också!

stöd hundstallet

Länkade lite fel först...
Snöflinga
Jag skickar också slantar ... förstår att det behövs. Men vad jag inte kan fatta är att den här människan ev. kan få tillbaka hundarna inom några veckor ohmy.gif Det vore ju för j.....t hon har ju redan bevisat att hon är totalt oduglig att handha djur mad.gif
malin72
CITAT (Snöflinga @ 23-09-2006, 12:39)
Jag skickar också slantar ... förstår att det behövs. Men vad jag inte kan fatta är att den här människan ev. kan få tillbaka hundarna inom några veckor ohmy.gif Det vore ju för j.....t hon har ju redan bevisat att hon är totalt oduglig att handha djur mad.gif

helt sjukt...det kan ju inte vara så att dom kommer tillbaka dit nu när dom får omvårdnad och mat kärlek mm sad.gif sad.gif
usch stackars småttingar sad.gif
Kathy
Jag hoppas verkligen inte att hundarna kommer få komma tillbaks till "uppfödaren". mad.gif sad.gif sad.gif
AnitaO
CITAT (Scrollan @ 24-09-2006, 17:38)
Jag hoppas verkligen inte att hundarna kommer få komma tillbaks till "uppfödaren". mad.gif sad.gif sad.gif

Nej, det lär nog inte hända.
Läste lite på Hundstallets hemsida, och alla hundar som inte behöver avlivas kommer att få nya hem.
Några av dom är visst väldigt sjuka och kanske måste få somna in.

Man undrar ju vad det är för människa som har 146 hundar unsure.gif
Vilken svinstia det måste ha varit inomhus om dom gjort sina behov i huset. wacko.gif
Kathy
CITAT (AnitaGg @ 24-09-2006, 20:17)
Vilken svinstia det måste ha varit inomhus om dom gjort sina behov i huset.

Ja, vad jag förstod så var ingen av vovvarna rumsrena. sad.gif
kristerh
Vansinnigt mad.gif 146 hundar wink.gif bodde hon själv i huset?
det borde vara hårdare straff på djurplågeri, och djuren borde kunna omhändertas snabbare, om jag förstått det rätt så är det en omständig procedur, med överklaganden mm
scorpan
i mina ögon tycker jag det är lustigt hur det kan gå så långt.....
skulle jag missa något med mina hundar så har jag hälsomyndigheter på mig DIREKT!.....
sudden
nån som vet om hundstallet fortfarande behöver hjälp?
Leia
CITAT (sudden @ 27-09-2006, 08:53)

Nu behöver de hjälp med pengar. Saker till hundarna har de fått så att det räcker! smile.gif
Gå in på min länk ovan där står det mer om de 146 hundarna och hur du kan hjälpa till ekonomiskt.
Skulle tro att de behöver hjälp av volontärer också! smile.gif
sudden
CITAT (Leia @ 27-09-2006, 10:04)
CITAT (sudden @ 27-09-2006, 08:53)

Nu behöver de hjälp med pengar. Saker till hundarna har de fått så att det räcker! smile.gif
Gå in på min länk ovan där står det mer om de 146 hundarna och hur du kan hjälpa till ekonomiskt.
Skulle tro att de behöver hjälp av volontärer också! smile.gif

ja det var mest volontärhjälpen jag tänkte på.... är ledig i två dagar nu.... ska nog slå dem en signal och höra om man behövs smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon