stina
Jag är lite sugen på att testa en ansiktsbehanling. Någon som gjort det och som kan berätta hur det är?
Fialotta
CITAT (stina @ 23-09-2006, 19:15)
Jag är lite sugen på att testa en ansiktsbehanling. Någon som gjort det och som kan berätta hur det är?

Men det rekommenderar jag varmt...så avslappnande o skönt och dessutom mår huden toppen...jag har en dotter som har en hudvårdsstudio hon har jobbat med de i 5 år nu och det bara ökar i kunder hela tiden...ett behov om man provat...både män o kvinnor...hon har nu utökat med naglar o hårförlängning...men basen är massage fotvård ansiktsbehandlingar...testa eller ge bort ett presentkort i julklapp...snacka om uppskattat...det här är ingen reklam för henne för jag säger inte var den ligger smile.gif
netaave
Jag fick det i födelsedagspresent en gång och sen står det högst på min önskelista, alltid.
Det är så otroligt skönt och man känner sig så vacker efteråt.
Jag har torr hy och brukar ta djuprengöring, massage och återfuktning.
Hon plockar även oönskade strån med laser, och ögonbryn (inte med laser)
stina
Där jag bor finns det en hudterapeutskola som ger elevbehandlingar. 380:- kostar 90 min "klassisk ansiktsbehandling". Då ingår rengöring, hudanalys, peeling, ånga, porrengöring, massage, brynplock, ansiktsmask och dagcreme. Är det ett bra pris eller bör jag gå till en "färdig" hudterapeut? Vad kostar det på ett ungefär?
Magdis
Jag har aldrig provat men det var ju en toppenidé Stina! biggrin.gif Det ska jag lägga till min lista över saker jag ska göra när jag gått på min havandeskapsledighet!
netaave
CITAT (stina @ 23-09-2006, 19:29)
Där jag bor finns det en hudterapeutskola som ger elevbehandlingar. 380:- kostar 90 min "klassisk ansiktsbehandling". Då ingår rengöring, hudanalys, peeling, ånga, porrengöring, massage, brynplock, ansiktsmask och dagcreme. Är det ett bra pris eller bör jag gå till en "färdig" hudterapeut? Vad kostar det på ett ungefär?

Du ska absolut gå dit, jag brukar få betala mellan 4-500 och då är det billigt.
stina
Då ska jag ge mig själv det i present när höstmörkret gjort sitt intåg i kropp och själ! rolleyes.gif (På måndag ska jag på helkroppsmassage! tongue.gif ) Jag älskar allt som är skönt - anser nämligen att den enda riktiga meningen med livet är maximal njutning i nuet! rolleyes.gif Men skämt å sido - mysigt att "skämma bort" sig själv ibland....
Maria i Helsingborg
Där jag går kan man dessutom få behandling med det hudvårdsmärke man använder privat..

Klassisk ansiktsbehandling 545 kr. (50 min) en lyx"treat" jag unnar mig ibland. Härligt smile.gif

Helkroppsmassage är inte dumt det heller........ minus fötterna. Sist råkade jag ut för en riktig fotfetishist (hmm hur stavas det eg.)........och jag som är så kittlig rolleyes.gif
netaave
CITAT (stina @ 23-09-2006, 19:41)
Då ska jag ge mig själv det i present när höstmörkret gjort sitt intåg i kropp och själ! rolleyes.gif (På måndag ska jag på helkroppsmassage! tongue.gif ) Jag älskar allt som är skönt - anser nämligen att den enda riktiga meningen med livet är maximal njutning i nuet! rolleyes.gif Men skämt å sido - mysigt att "skämma bort" sig själv ibland....

Mmm det är viktigt.
Kom precis på att när jag var yngre hade jag en fm eller em i veckan då jag bara skötte om mig själv. Lade ansiktsmask, tog bort "onödigt" hår, gjorde hårinpackning, la mig i ett skumbad m.m.
Det har jag inte gjort på flera år men nu skulle jag faktiskt kunna det igen när man inte har småbarn. ohmy.gif
stina
CITAT (netaave @ 23-09-2006, 23:17)
CITAT (stina @ 23-09-2006, 19:41)
Då ska jag ge mig själv det i present när höstmörkret gjort sitt intåg i kropp och själ!  :rolleyes:  (På måndag ska jag på helkroppsmassage!  :P ) Jag älskar allt som är skönt - anser nämligen att den enda riktiga meningen med livet är maximal njutning i nuet!  :rolleyes:  Men skämt å sido - mysigt att "skämma bort" sig själv ibland....

Mmm det är viktigt.
Kom precis på att när jag var yngre hade jag en fm eller em i veckan då jag bara skötte om mig själv. Lade ansiktsmask, tog bort "onödigt" hår, gjorde hårinpackning, la mig i ett skumbad m.m.
Det har jag inte gjort på flera år men nu skulle jag faktiskt kunna det igen när man inte har småbarn. ohmy.gif

Precis så gör jag för att förgylla mina söndagskvällar! rolleyes.gif Tyvärr har jag inget badkar, men jag peelar kroppen, gör hårinpackning, filar fötterna, fixar naglarna, ansiktsmask, tar bort hår som ska bort, smörjer in mej med någon skön creme etc. Bäddar rent i sängen och lägge mej hyfsat tidigt och myser med en bok och känner mej som en prinsessa! rolleyes.gif Vardagslyx!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon