Full version: Roliga växter
jölprörmannen
Tänkte kolla om det finns nån laglig växt som man kan odla,som gör livet lite lättare.Tänkte mig något typ catt .
Annars kanske någon har tips på nån bra svamp.
Ophelia
Om du behöver droger för att göra ditt liv lättare är mitt tips att reda upp ditt liv istället. Förmodligen mycket jobbigare. Annars finns ju möjligheterna att gå till läkare och beskriva problemen och kanske få hjälp den vägen.

Här kan du själv leta efter hälsokost av olika slag, något annat tänker jag då inte alls föreslå eller tipsa om.

http://www.bodystore.nu/index_halsokost.php
Gillan
CITAT (Ophelia @ 24-09-2006, 07:24)
Om du behöver droger för att göra ditt liv lättare är mitt tips att reda upp ditt liv istället. Förmodligen mycket jobbigare. Annars finns ju möjligheterna att gå till läkare och beskriva problemen och kanske få hjälp den vägen.

Här kan du själv leta efter hälsokost av olika slag, något annat tänker jag då inte alls föreslå eller tipsa om.

Tummen upp för dig Ophelia!
jölprörmannen

Takc Evgeni och Opelia för inlägget, men nu var det inga amatörpsykologs
tips jag var ute efter.
Tycker att en gammal gubbe som efter ett hårt arbetsliv har diverse krämpor själv borde få bestämma vilka medikament jag tar.
Tror inte på di där grejorna de har hos apotekarn.Honung och kaptenlöjtnan har hjälpt mig hittils, men skulle va kul att odla nän ört som ger samma effekt.
Hadde inte tänkt att dö felfri men smärtfri, och om jag skulle vilja ta något i njutningsyfte och välmående i den jävla digimentala världen så tycker jag att det är min fulla rätt att göra det.
Tesa
Grejen är väl kanske att om man tuggar svamp eller käkar annat som inte är så lämpligt så kan man mista kontrollen och då kan det gå ut över andra..och DET är man ta mej 17 aldrig i sin fulla rätt till..
Drick Johannesörtte eller citronmeliss "hjärtansfröjd" om du behöver lätta upp humöret..eller ät choklad!! Och käka Ipren mot ont...eller möjligen älgörtste..
Om man nu inte tänker gå den gängse vägen..
Fast jag antar att det hjälpte lite att provocera här.. wink.gif
Ophelia
CITAT (jölprörmannen @ 25-09-2006, 01:22)
Om du behöver droger för att göra ditt liv lättare är mitt tips att reda upp ditt liv istället. Förmodligen mycket jobbigare.  Annars finns ju möjligheterna att gå till läkare och beskriva problemen och kanske få hjälp den vägen.

Takc Evgeni och Opelia för inlägget, men nu var det inga amatörpsykologs
tips jag var ute efter.
Tycker att en gammal gubbe som efter ett hårt arbetsliv har diverse krämpor själv borde få bestämma vilka medikament jag tar.
Tror inte på di där grejorna de har hos apotekarn.Honung och kaptenlöjtnan har hjälpt mig hittils, men skulle va kul att odla nän ört som ger samma effekt.
Hadde inte tänkt att dö felfri men smärtfri, och om jag skulle vilja ta något i njutningsyfte och välmående i den jävla digimentala världen så tycker jag att det är min fulla rätt att göra det.

Tja...såsom du framställde din fundering så kunde jag bara tolka det på ett sätt. Du får väl fråga någon lokal handlare som mistrat med örter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon