Full version: kanske fel tidpunkt
scorpan
Jag ville testa att sätta frö så det har jag nu gjort.
Kanske är det fel tid på året men nu har jag nåt att se fram emot....jag vet de funkar biggrin.gif

pelargonfrö tror jag det var wub.gif
catlady
Grattis! Du kanske borde separera dem snart. Det ser ut som att det är många frön som grott där... smile.gif
lissa
grattis från mig med tongue.gif inte dåligt med groddar, blir det inte svårt att dela på dom när dom är så sköra ??
scorpan
Tackar!
jag vet inte hur många frön det blev.....men kan man dela på dom? och vad för jord ska man sätta de i?
Det ska vara pelargonfrön,men vet inte vilken av de 2 sorter jag satt som grott så bra....i den andra kommer ännu inget sad.gif

sen har jag en annan fråga oxå som gäller pelargoner....jag har tagit sticklingar eller vad det heter....när jag skulle klippa ner stammen så satte jag resterna av den i såjord, hur länge behöver de för att få rötter?
och hur märker man att den rotat sig?
(klippt ner för övervintring,efter vad flera sagt jag ska göra,modersplantan är kvar i befintlig kruka i källaren)
kerstin z5-6
varje liten planta, blir en ny pelargon och ska således sitta i en 8 cm kruka ensam nu smile.gif många pellisar blir det
scorpan
CITAT (kerstin z5-6 @ 27-09-2006, 22:58)
varje liten planta, blir en ny pelargon och ska således sitta i en 8 cm kruka ensam nu smile.gif många pellisar blir det

oj oj ....blir fint det biggrin.gif
Agneta z5-6
Oj,Oj, det blir många.Kan gärna hjälpa dig om du tycker att det blir för många - om du nu skulle vilja bli av med någon - jag menar ge bort någon.

//Agneta
scorpan
CITAT (Agneta z5-6 @ 29-09-2006, 11:56)
Oj,Oj, det blir många.Kan gärna hjälpa dig om du tycker att det blir för många - om du nu skulle vilja bli av med någon - jag menar ge bort någon.

//Agneta

visst. ska bara se om de överlever först.. biggrin.gif
jag hör av mig när det är dags.
melissa
Jag tar också gärna emot en biggrin.gif Har aldrig haft en pelargon, hade varit trevligt att få chansen... Måste bara hitta plats först wub.gif

Lycka till med de små!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon