Full version: identifiering
katah
Jaha, visst märkte jag mina byttor i vintras och även under omskolningen var de märkta och när jag planterade dom ute så ritade jag en karta om vilka de var...

Men var finns den fina kartan nu ? ohmy.gif

Kan ni snälla hjälpa mig:

gåta nr. 1

http://www.odla.nu/album/data/katah/5347_p57462.jpg

gåta nr. 2

http://www.odla.nu/album/data/katah/5347_p57463.jpg

De kan möjligtvis vara:

Symphyandra pendula, Kaukasisk Elfenbensklocka

CAmpanula Punctata, Prickklocka

Om de inte hör ihop med bilderna , skickar jag hela listan av mina perennasådder... tongue.gif
katah
gåta nr. 1 på bild inte bara som länk

gåta nr. 2

Ophelia
Bild 1 ser ut att kunna vara C. punctata

Bild 2 ser ut att kunna vara S. pendula
katah
Vad duktig du är som ser något på dessa pyttesmå bilder!

Tror ni andra likadant ?

Men jag litar gärna på dig!!!

Jag har kämpat med dessa bilder säkert 1-2 timmar och fattar fortfarande inte varför bilderna vill inte infogas på bättre storlek... men det är en annan snack det.
Elisabeth P
CITAT (katah @ 24-09-2006, 18:22)
Jag har kämpat med dessa bilder säkert 1-2 timmar och fattar fortfarande inte varför bilderna vill inte infogas på bättre storlek... men det är en annan snack det.

Ha...Ha, det har jag lärt mig av alla kunniga här inne.

När du gått in i ditt album - klicka på bilden du önskar få in (så att den visas stor - därefter klickar du egenskap, kopierar och resten kan du.

Blir så glad när jag kan bidra med något. Hoppas du förstår hur jag menar bara wink.gif

Lisa
kerstin z5-6
Håller med föregående växtgissare smile.gif
katah
tackar , nu har jag två som tycker lika, DET svaret kan ja då fullständigt lita på!

Ett stort tack att ni ställer upp wub.gif

Angående bilder , mina nya bilder blir små även i mitt album, de halvårsgamla var mycket större även där... måste undersöka saken vidare...

men nu måste jag först planera en perenna-rabatt och skicka lite frågor till er kunniga...
katah
På kuppen har jag lärt mig hur jag hanterar bilder på bättre sätt än förut så att de verkligen kommer ut som stora och fina.

Så nu till belöning till identifierare rätt namn på rätt växt på rätt storlek ! tongue.gif

Stolt presenterar:

C. punctata

och

S. pendula

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Yahooo, vad jag är glad!!!!
kerstin z5-6
biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon