Full version: Levande vitmossa
Carex
Hejsan!
Jag som är lite osäker i skog och mark angående vitmossa skulle vilja veta om någon vet var man kan köpa levande vitmossa, helst i butik i Göteborg!:D
ps. är det någon som har erfarenhet hur det är att beställa från Brutala blommor?ds.
Lady Hamilton
CITAT (Carex @ 24-09-2006, 18:25)
....ps. är det någon som har erfarenhet hur det är att beställa från Brutala blommor?ds........

laugh.gif Och det tror du att vi vågar skriva här???

Jodå, jag har beställt från honom och är fullt nöjd med både kvalité, leverans tid och bemötande från företagets sida wub.gif
(men jag beställde inte levande vitmossa)
Piccante
Det är nog en definitionsfråga om vitmossan är "levande" eller ej. Mossor tål ganska långa perioder av uttorkning men det går kanske inte att garantera att torkad mossa börjar växa igen. Fast jag har fått några gröna skott i min orkidékruka men all mossa går inte att få liv i igen. Så om det är viktigt att den är levande och inte halvdöd så samla själv istället. Frågar man efter vitmossa i en affär dessutom så är nog risken stor att man får renlav istället.
Carex
ok, tack för svaren. Anledningen till att jag frågade om Brutala är att jag tycker det verkar lite knepigt med att det är bussfrakt (?)
adrian
CITAT (Carex @ 25-09-2006, 22:09)
ok, tack för svaren. Anledningen till att jag frågade om Brutala är att jag tycker det verkar lite knepigt med att det är bussfrakt (?)

Hej!
Bussfrakten kör jag med till VÄXTER som det står på min sida.
Vitmossa kan jag skicka med posten det är ju stor skillnad på en blomkruka eller ihoptryckt nästan odödlig svensk köldtålig vitmossa..smile.gif.

Ring gärna så förklarar jag allt om detta, jag blir söndermailad ibland med frågor som är enklare att ta via telefon...smile.gif.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon