Gisan
DÖm om min förvåning när jag tittade ner i dammen i veckan. Där kryllade utav guldfisk yngel!
De stora fiskarna fick komma in för 4 veckor sen, och nu måste jag ju ta in dessa också.
Hur stora måste dom vara för att inte bli uppätna utav de andra fiskarna?
Jag tog in några igår har dom i en sån där yngel grej på kanten. Några smet och blev genast fisk mat. sad.gif
Kan dom äta samma mat som de andra fiskarna?
Det vore kul om man fick se dom växa då de är så söta! wub.gif
Gisan.
Lena i Torslanda
Mina guldfiskar är i dammen året om. Blir din damm bottenfrusen? Om inte så låt ynglet vara kvar - se bara till att det finns ett hål i isen så sumpgasen släpps ut.
Gisan
Min damm bottenfryser, den är bara 60 djup.
Hur fort växer ynglena föresten?
anilin
Ta in dina yngel och ha dem i ett eget litet akvarium, Du behöver ingen värme,bara en billig luftpump.De växer rätt fort, och färgen kommer efterhand.Det finns yngelfoder att köpa i Zoo affärer, ta annars vanlig fiskmat och smula ner. Lycka till! Kul med egen uppfödning!
Mvh anilin
Gisan
Tackar tackar för tipsen...
Dom är inte så snälla med varandra de där små!
Det är några stackare som inte får ha sina pytte små fenor i fred.
Är det så det brukar vara?
Hur ofta behöver dom mat? Mina stora får en gång per dag, behöver de små oftare?
Tänk så mycket frågor det blir!
unsure.gif
Killensomvillhagrönafingrar
Klurig fråga när fiskar slutar äta yngel smile.gif
Hur långt är ett snöre?

I mitt akvarie blev en 14 cm silverdollar uppäten igår av min jaguarciklid på 32+

Uppäten av

Men detta är som sagt ett akvarie, men jag tror ändå det beror på storlek och art
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon