Full version: originell bukett
lissa
Hej, ville bara visa en bukett som jag fick här om dagen. Jag tycker att den är väldigt vacker och originell..
2 ac blommorna vet jag inte vad dom heter, ni kanske kan hjälpa mig med det ?
Har ett litet album med närbilder om i vill titta, men här kommer buketten.. wub.gif

Vet inte om ni kan klicka på linken som följer, annars kan ni ju klicka på kameran smile.gif
http://www.odla.nu/album/showalbum.php?aid...5350&uuid=lissa
kerstin z5-6
den näst sista och den sista ser ut som Protea släktet de som växer naturligt i sydafrika smile.gif Jätte snygg skapelse smile.gif den där buketten
Helen i Piteå Zon 5
Den andra heter Celosia, finns i några olika färger rolleyes.gif /Helen
malin72
men vad läcker wub.gif wub.gif
Zazu
den sista tror jag är en leucospermum, nåldyna på svenska, och den hör som sagt till familjen Proteaceae, proteaväxter wub.gif

mvh zazu
lissa
Trodde att jag hade svarat, men det ser ut som om det inte är så...
Som vanligt har ni kommit mitt i prick..perfecta identifieringar tongue.gif
När jag tittade på celosia hittade jag en väldigt bra fröfirma med massor av originella växter som heter sunriseseeds. Förut hade den tydligen något med Moon-organisationen att göra, men nu är det helt ny ledning. Sen var de en som hette gardeners network som bara hade fröer..men ni känner förmodligen redan igen dom biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Tack så mycket för hjälpen smile.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon