ingmet
Hej! Om två veckor ska jag med familj åka upp och hälsa på sonen i Kramfors. Planen var att stanna till i Ockelbo och spana in Wijs trädgårdar men såg precis att de stängt för säsongen då sad.gif . Nästa plan var att stanna vid Furuvik.. men även där är det stängt för säsongen. Är det någon av er som har tips på annat trädgårdsintressant, t.ex stora handelsträdgårdar eller evenemang för barn (4-åringar).. utmed E4an mellan Gävle och Kramfors?!
Alba
Jag vet ju inte var ni tar av mot Kramfors. Jag antar att ni följer E-4 till Härnösand.

Då finns Norells Hndelsträdgård i Njurunda- strax söder om Sundsvall.

Guns Trädgård i Sundsbruk, i närheten av Ikea-vid E4.

Har ingen egen erfarenhet av dessa men fick själv tips då vi kommer att passera Sundsvall i slutet av månaden.
netaave
Gör en avstickare till Wij trädgårdar i Ockelbo. Ta av vid Hagsta så är det inte så långt.
ingmet
CITAT (netaave @ 25-09-2006, 21:50)
Gör en avstickare till Wij trädgårdar i Ockelbo. Ta av vid Hagsta så är det inte så långt.

Precis vad jag tänkt.. men ack.. de har stängt för säsongen för privatpersoner... sad.gif
Alba! Tack för dina tips - dom ska jag genast notera och spana på kartan efter. Vi åker E4an fram till nya Höga Kusten bron och svänger där västerut mot Kramfors.
Lady Hamilton
CITAT (ingmet @ 25-09-2006, 22:40)
....... Vi åker E4an fram till nya Höga Kusten bron och svänger där västerut mot Kramfors............

sleep.gif Den heter bara Högakustenbron..............och den "ersatte" Sandöbron (men även den finns kvar)

Och Högakustenbron ligger ca 7.5 mil norr om Guns trädgård som Alba tipsade om
ingmet
CITAT (Hamilton @ 26-09-2006, 08:08)
CITAT (ingmet @ 25-09-2006, 22:40)
....... Vi åker E4an fram till nya Höga Kusten bron och svänger där västerut mot Kramfors............

sleep.gif Den heter bara Högakustenbron..............och den "ersatte" Sandöbron (men även den finns kvar)

Och Högakustenbron ligger ca 7.5 mil norr om Guns trädgård som Alba tipsade om

Sorry.. . Högakustenbron.. Högakustenbron.. Högakustenbron.. 7,5 mil.. hmm..innebär det strax norr om IKEA i Birsta då?.. Jaja.. om en vecka far jag förbi och hoppas på stopp där. tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon