Jag skall få en stor vit höstanemon som måste flyttas nu, men hur gör man för att den bäst ska överleva? Gräva ner och kanske inte klara sig Kruka och få stå i frostfritt växthus i vinter och gräva ner till våren
Helen i Piteå Zon 5
25-09-2006, 08:23
Höstanemoner som planteras under sensommaren/hösten går oftast mot en säker död. Jag planterar ner mina Anemoner på våren direkt jag ser att dom börjar visa sig vid jordytan i krukan. Jag skulle nog försöka få med en stor jordklump runt plantan och sätta ner den i en kruka och plantera den till våren men det är jag det /Helen
Ewa smålänska höglandet
25-09-2006, 09:25
Så var min tanke Jag gräver till våren , får bli kruka i vinter, vill så gärna ha denna vita (misslyckats flera gånger)
Ewa L
29-09-2006, 10:29
Ewa! Annars får du komma förbi och hämta en bit av min till våren. De är verkligen söta.
Ewa smålänska höglandet
29-09-2006, 15:13
Ewa, lova inte för mycket , jag kanske hittar mer
Eva St
30-09-2006, 20:05
CITAT (Ewa L @ 29-09-2006, 11:29)
Ewa! Annars får du komma förbi och hämta en bit av min till våren. De är verkligen söta.
Åh - vit Höstanemon låter ju superfint har äntligen lyckats införskaffa en rosa i våras ---du har väl möjligtvis inte så man kan få köpa en liten planta till våren av den vita Eva St
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.