Full version: Olivtrd
Husmyran
Vi har ftt ett jttefint olivtrd i present problemet r bara att vi inte vet hur vi ska ta hand om det. Vi har haft den i ca en mnad och nu har den brjat tappa blad p ett ororvckande stt.

Nu str det i ett hrn dr det str ljust strre delen av dagen, men inte i direkt solljus. Br vi placera den p annat stt, mer/mindre ljus?

Den fr vatten nn gng i veckan, men nu dagarna innan den brjade tappa lv s tyckte min man att den sg torr och ledsen ut s han vattnade lite extra tv dar i rad, det kanske inte var nn bra id?

Har ni ngra tips p hur man fr ett olivtrd att m kalas s r jag jttetacksam.
flaxss
det vill ha mycket soljuse och vattna men lt torka upp sen vattna igen .
ge nring p somaren och stll ut den p vren nr dagen bler p +10c sen ta in det p natten sen ha dte kvar ver natten nr det inte r mer frost sen tar du in dte nr det r ca -5c p hsten . bor du s du har varmnt p dagen nu kna du ha dte ute nu . vintervila ca +10c och ljust *frost ska till om det ska bli riklig blommning* . sen p vren stt det i skuggan frst
Carex
jag tror den lider av det vanliga symptomet mnga vxter fr, fr varm och torr inomhusluft. Kollat jorden? r det lera s byt ut GENAST! Detta r dden fr vxter inomhus.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon