Vad trivs i skugga där det är torrt och ganska kargt? Gärna nåt brokigt eller silvrigt.... Men vad som helst som piffar upp en torr och skuggig hörna under ett träd duger, jag har inte hittat nåt själv hittills...
mari_tres
25-09-2006, 17:30
Här är en bra sida... vet inte om det finns nåt brokigt eller silvrigt, men den är bra iaf. Här
Ophelia
25-09-2006, 17:35
Myskmadra (fast den är inte silvrig men jättesöt), flocknäva (inte heller silvrig men finns från vit blomfärg till mörkare rosa), vintergröna (finns brokbladig eller helgrön med vita blommor), sockblomma (epimedium, olika blomfärger), julrosor, plister (rosenplister har vitbrokbladiga blad), waldsteinia, saxifraga (varje fall skuggbräcka)...........
kerstin z5-6
25-09-2006, 18:04
silverbuske Elaeagnus commutata -skjuter mycket rotskott och kräver plats men det går ju att åtgärda och lär vara ett mindre problem i torr jord
ingmet
25-09-2006, 21:58
Jag har planterat Kärleksört och de verkar överleva.. blir väl inte de största exemplaren.. men det funkar.. har även satt "ormbunkar" och nävor. Det torra skuggiga stället hos mig är i norrläge under en enorm fläder..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.