Full version: Favoritväxt
Alba
Vilken är din absoluta favoritväxt ?

I sommar har det varit aklejan för mig. Men det kommer kanske att ändras.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Meconopsis och Gentiana
carmar
Den här sommaren har det varit Grekisk lövkoja, det har doftat underbart!
Pirum
Potatis tror jag, i konkurrens med äppelträd.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (carmar @ 25-09-2006, 20:05)
Den här sommaren har det varit Grekisk lövkoja, det har doftat underbart!

Den är inte så vackert precis men doftar helt underbart
Alexander-VG-zon3
jag har gillat dte mesta denna somar så jag kna inte säga en
Gurkan
CHILIPEPPAR !!!

Kärleken har en tillfällig svacka eftersom jag just kliat mig i ögat med chilifingrar ... men det går strax över.
Castea
Liljor - alla slags.

Och gingkoträd.... wub.gif
renate
Mina rosor och pioner,gentianor och mycket mer.
ingmet
Cosmos... jag satte en Rosenskära-häck... den är 2,5 meter bred,1.30 m hög och 10 meter lång ... enormt maffig.. består av ca 30-talet plantor som jag drog upp från frö och planterade ut som en decimeter plantor v. 22. Tyvärr har blåsten gått hårt åt vissa plantor i ytterläge ... men men ..just nu är det otroligt mycket knopp som jag hoppa slå ut innan frosten kommer.
Kathy
Mina rosor Ingrid Bergman och California Peach. wub.gif
Jag trodde dock aldrig att jag skulle köpa rosor till sommarstugan....men så föll jag för dessa två. wub.gif
kerstin z5-6
Alla , ! men rosor är alltid rosor

Tesa
Läkemalva...stor, ståtlig, arkitektonisk men ändå "torpig"
Saturnus
Ricin er min favorit.
LadyG
smultronschersmin wub.gif wub.gif wub.gif
Susanna
Aubergine wub.gif
olgak
Pioner wub.gif .

Anki V
På 1:a plats kom min Kanadaros, Champlain som blommat och blommat och.....

På andra plats kom alla de andra rosorna laugh.gif
Ankis rosor

/Anki
vickeva
Å vad svårt, just nu är det nog pioner, men det kan vara rosor ibland, och lavendel...
zaaritha
Mauretansk malva!
Gillan
Tänk, att för en gång skull, så bestämde jag mig för att tänka igenom frågan innan jag svarade rolleyes.gif . Och vet du vad! Svaret blev/blir............alla............eller ingen sleep.gif . Jag har så många favoriter att det helt enkelt inte går att välja ut nån specifik wub.gif. Fast det är klart......nästan allt som är remonterande ( om man nu kan säga det om annat än rosor) står mig väldigt varmt om hjärtat wub.gif . Det ska blomma hela tiden, från start till mål rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif
Klura
Mina Physalisplantor wub.gif
netaave
Lavendel och rosor har nog lika stor plats i mitt hjärta.
De är så otroligt vackra att kombinera också, har i år skaffat flera olika arter av lavendel.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon