Full version: pelargonfråga
pelargonen
hej! är det någon som är duktig på pelargoner? Jag har två brocade och en black county bugle men de ser precis lika ut. ska de vara så lika eller har jag förväxlat mina namnstickor? jag har tittat i pelargonsällskapets bildgalleri men blir inte klokare för det.
hoppas på svar, carina.
inglan
Hej!
Är inte så bra på pelargoner men intresserad och är med i pelargonsällskapet. Jag tittade på deras bildgalleri och tyckte att de bägge sorterna var lika. Det stod ju också om den ena att den kunde skilja i färgintensitet. Ibland är det faktiskt så har jag förstått att det är samma sort som har olika namn. Annars så finns det ju en hel massa som är väldigt lika men skiljer liiite!
Så, ingen hjälp var väl jag till, men jag skrev ändå!
rolleyes.gif

Hälsningar Inglan smile.gif
pelargonen
tack för att du skrev. Jag har varit medlem i pelargonsällskapet tidigare men är det inte längre så jag kan ju inte skriva i deras forum längre. det kan vara så att jag har förväxlat mina namnbrickor men jag brukar vara väldigt noga med att inte göra det. vi får väl se om det löser sig.
tack i alla fall
carina
Samsara
Det är nog som Inglan sa, men det kan osså vara så att dom som har skickat in bilder på pelargonerna har förväxlat namnen. Min Cerise pelargon har tre olika namn på pelargonsällskapet, där ja osså e medlem skånes yngsta medlem haha. Så de e förväxlingar lite överallt skulle ja tro.
Margith
Titta en gång till på bilderna smile.gif
BCB har jag några styck av (jag tycker att den är kanon-fin) Brocade har jag inte (tyvärr) Men titta ordentligt på bilderna, om jag säger att BCB har lite taggiga, kantiga, tufsiga kronblad och Brocade har runda .. wink.gif ser du nån då nån skillnad ? Håller du med mig? unsure.gif
Pelargoner i olika röda nyanser med mer eller mindre vitt finns det nästan hur många som helst smile.gif men jag tycker att alla är lika underbara wub.gif
Oavsett om man är medlem i Pelargonsällskapet eller inte har man väl tillgång till bild-galleriet? unsure.gif
Samsara
Jaja, bildgalleriet har alla tillgång till. Men det är forumet som bara medlemmar har tillgång till. BCB ser ut att ha kantiga blad (dom gröna bladen) och Brocade har runda. Och som Margith säger så ser blommor lite olika ut. Men ja själv tycker de e lättare när man får se blad och blomma annars kan de va mycket svårt tycker jag.
pelargonen
jag kan titta i bildgalleriet men inte skriva inlägg det stämmer. Kan man bifoga en bild i detta foeum, i så fall, hur gör man då?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon