AnitaO
Har sett 2-3 avsnitt själv.
I går tittade jag och det handlade om en schäfer som vaktade sin husse och höll resten av familjen i skräck.
Jag tycker att hon har väldigt tänkvärda taktiker och är oerhört duktig på att läsa hundarna för att hitta orsaker.

Gillar skarpt hennes oerhört tydliga kroppsspråk som är så effektivt när det gäller att kommunicera med hundar i stället för att tjata så dom får skavsår i öronen.

Nästa måndag ska det handla om två labradårar som flänger runt som tokiga och drar omkull matte och husse i kopplet.
Ska bli spännande att se hur hon tacklar det problemet.
Rossi
CITAT (AnitaGg @ 26-09-2006, 08:51)
Nästa måndag ska det handla om två labradårar som flänger runt som tokiga och drar omkull matte och husse i kopplet.

laugh.gif biggrin.gif Ja, "dårar" var ju helt rätt uttryck med tanke på deras beteende! laugh.gif
Bettson
Tittar också, tycker hon är duktig.

Fast de här tjejen har jag träffat IRL Duktig problemlösare. En del av hundsverige kritiserar deras vägledande mentaltest. Jag har ingen uppfattning om det för jag har inte gått det andra. Men vi fick reda på mycket inför fortsatt dressyr.

Men jag har sett tjejen in action och på en timme har hon fått riktiga monster att bete sig som små lydiga lamm.
AnitaO
CITAT (Bettson @ 26-09-2006, 09:07)
Men jag har sett tjejen in action och på en timme har hon fått riktiga monster att bete sig som små lydiga lamm.

Visst är det faschinerande att titta på när duktiga människor kommunicerar med djur.
Jag har varit med Memea Mohlin några dagar och tittat när hon har jobbat med jobbiga hundar.
Oerhört intressant smile.gif
scorpan
Jag tittade på det programmet för ganska så länge sedan,men slutade med det......fråga mig inte varför för det kommer jag inte ihåg.
(hade mest troligen annat för mig då)
De program jag såg var väldigt bra.
Tack för tipset om nästa vecka!
Min Goldenblandning drar så man får 2 meter längre armar....så jag ska se om jag kan ta användning av nåt av hennes knep.biggrin.gif
AnitaO
CITAT (scorpan @ 26-09-2006, 09:53)
Jag tittade på det programmet för ganska så länge sedan,men slutade med det......fråga mig inte varför för det kommer jag inte ihåg.
(hade mest troligen annat för mig då)
De program jag såg var väldigt bra.
Tack för tipset om nästa vecka!
Min Goldenblandning drar så man får 2 meter längre armar....så jag ska se om jag kan ta användning av nåt av hennes knep.biggrin.gif

Ja, då kan du titta på måndag så kanske du får nåt bra tips smile.gif
sudden
vilken kanal och tid går programmet??

min dåre drog extremt i kopplet fast jag satte på honom antidragsele, tränade med godis och var bestämd. så jag satte på nosgrimma och han gör inte ens en anstats till att dra i den biggrin.gif
AnitaO
CITAT (sudden @ 27-09-2006, 08:59)

TV4 Plus måndag 20.00
sudden
CITAT (AnitaGg @ 27-09-2006, 09:27)
CITAT (sudden @ 27-09-2006, 08:59)

TV4 Plus måndag 20.00

tack så mycket smile.gif
Theriss
Ser på det om jag kommer ihåg det. Mycket intressant, och flera saker har jag försökt med min hund men jag har inte tålamod till det (dessutom är hon ingen problemhund så det är inte så viktigt ändå.. tongue.gif)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon